همشهری آنلاین: استاندار خراسان رضوی از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۷۹ کشور علاوه بر ایران خبر داد و بر اجرای برنامه‌های این دهه با محتوای اتحادبخشی بین فرق اسلامی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت استان خراسان رضوی، با یادآوری اینکه برنامه‌های جشن عید رضوی از 25 مرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) از شلمچه آغاز و در چهارم شهریور یعنی 11 ذی‌القعده همزمان با میلاد حضرت رضا (ع) در مشهد خاتمه پیدا می‌کند، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده، 400 هزار برنامه طی این 10 روز در کل کشور اجرا می‌شود. 

وی با اشاره به اجرای 30 هزار برنامه در استان خراسان رضوی طی دهه کرامت، افزود: این جشن‌ها علاوه بر جمهوری اسلامی ایران در 79 کشور و 200 نقطه از جهان اجرا می‌شود.

استاندار خراسان رضوی جشن‌های دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ و سیره رضوی در جامعه دانست و بر لزوم اجرای برنامه‌هایی با محتوای دینی برای این دهه تاکید کرد.

رشیدیان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را یکی از راهکارهای اساسی برای برگزاری پربارتر برنامه‌های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای برنامه‌هایی با محتوای اتحادبخشی بین فرق اسلامی و مخصوص به هر قشر، می‌توان از دهه کرامت به بهترین شکل برای اشاعه سیره ائمه معصومین (ع) در جامعه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا شاهد تاثیرگذاری این ویژه برنامه‌ها در زندگی مردم باشیم و با هم‌افزایی و هماهنگی، تمامی قشرهای جامعه اعم از شهری و روستایی را در برگیرد.

استاندار خراسان رضوی، حفظ رویکرد مردمی جشنواره را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و دوایر دولتی ضمن رعایت اصل آمادگی، صرفا تسهیل‌کننده در این امر هستند و مسیر اجرای جشن‌ها را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ریل‌گذاری می‌کنند.

کد خبر 303813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha