گروه حوادث: دختر جوان برای کمک مالی به جوان مورد علاقه‌اش نقشه ربودن کودک 4ساله همسایه‌ را طراحی کرد، اما در محل قرار دستگیر شد.

اعلام کودک‌ربایی در مارلیک

شامگاه سوم شهریور، زن جوانی سراسیمه به کلانتری 17 مارلیک رفت و ماموران را در جریان ربوده شدن پسربچه 4 ساله‌اش  قرار داد.

این زن به ماموران گفت: ساعت 7 بعد از ظهر بود که دختر یکی از دوستان خانوادگی‌امان‌ به خانه ما آمد و به بهانه تفریح  کودکم را به بیرون از خانه برد، اما 2 ساعت بعد مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد که کودکم را ربوده و برای بازگرداندن وی درخواست 500 هزار تومان وجه نقد کرد.

پس از اظهارات این زن، تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی شهریار برای نجات کودک ربوده شده وارد عمل شدند و با دادن آموزش‌های لازم به خانواده وی از آنها خواستند برای پرداخت مبلغ مورد نظر با آدم‌ربایان قرار بگذارند.

به این ترتیب زمانی که 3 سرنشین خودروی پراید برای تحویل گرفتن پول به محل قرار آمده بودند، ماموران موفق شدند یکی از آنها  را که از ماشین پیاده  شده بود دستگیر کنند اما 2 سرنشین دیگر خودرو پا به فرار گذاشتند.

با دستگیری دیگر سرنشینان پراید در عملیات تعقیب و گریز خیابانی، تمامی متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند و در بازجویی‌ از آنها مشخص شد کودک  در خانه‌ای در مارلیک نگهداری می شود.

با به دست آمدن این اطلاعات ماموران عازم مارلیک شده و با شناسایی محل نگهداری کودک ربوده شده وی را آزاد کرده و به خانواده‌اش تحویل دادند.

پس از آزادی پسربچه، طراح این آدم ربایی که دختری 15 ساله است، در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: چندی قبل با پسر جوانی آشنا و به او علاقمند شدم، بعد از مدتی وی مدعی شد با مشکل مالی روبه‌رو شده و به 200 هزار تومان پول احتیاج دارد. در ابتدا  از مادرم خواستم این پول را به من قرض بدهد، اما مادرم گفت که پولی ندارد و من که می‌خواستم هر طوری شده مشکل او را حل کنم تصمیم به ربودن  کودک  گرفتم.

ماجرا را با یکی از بستگان نزدیک جوان مورد علاقه ام درمیان گذاشته و همراه او و یک راننده آژانس نقشه آدم ربایی را عملی کردیم، اما هنگام دریافت پول به دام پلیس افتادیم.

ابوالفضل قربانی- رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان تهران- با اعلام این خبر در هشدار به رانندگان آژانس گفت: راننده خودرو پراید که ربایندگان را همراهی کرده ، در یک آژانس مشغول به کار بوده و از ماجرای ربودن کودک هیچ اطلاعی نداشته است.

قربانی ادامه داد: رانندگان آژانس در صورتی که بعد از سوار کردن مسافران متوجه وقوع جرمی می‌شوند، در اولین فرصت ماجرا را به پلیس اطلاع دهند تا خود گرفتار تبعات بعدی این پرونده‌ها نشوند.

کد خبر 30328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز