همشهری آنلاین: نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از ارتش وکمیته های مردمی یمن ظهر امروز چهارشنبه از سرنگونی یک فروند بالگرد متجاوز عربستان در خاک یمن خبر دادند.

بالگرد عربستان در یمن سرنگون شد

به گزارش شبکه خبری المسیره ،نیروهای مقاومت مردمی یمن با شلیک موشک زمین به هوا توانستند بالگرد متجاوز عربستانی را در منطقه مرزی حرض هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش بر اثر اصابت موشک زمین به هوای نیروهای مقاومت مردمی به این بالگرد همه افراد آن کشته شدند.

رسانه های خبری عربستان هنوز نسبت به سقوط بالگرد عربستانی در منطقه مرزی حرض واکنش نشان نداده خبری در این خصوص منتشر نساختند.

عربستان و 9 کشور عربی به همراه آمریکا از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن نخست وزیر مستعفی و فراری یمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر این کشور، تجاوز به یمن را آغاز کرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

جنگنده های آل سعود در ماه مبارک رمضان نیز به رغم برقراری آتش بس، به بمباران مسلمانان روزه دار یمن ادامه دادند.

  • 16 عضو القاعده در یمن به هلاکت رسیدند

 پایگاه خبری صعده پرس یمن روز چهارشنبه از هلاکت 16 عضو گروهک تروریستی القاعده در شهر عدن بر اثر برخورد با مین خبر داد.

این پایگاه خبری به نقل از یک فرد نظامی در ارتش یمن ضمن اعلام این خبر نوشت که این افراد وابسته به رژیم آل سعود که قصد داشتند وارد منطقه الرباط در دار سعد شهر عدن در جنوب یمن شوند براثر برخورد با مین های کارگذاشته شده توسط ارتش یمن به هلاکت رسیدند.

ائتلاف عربی با شرکت 9 کشور عربی به سرکردگی عربستان و حمایت آمریکا از ششم فروردین حملات هوایی گسترده ای را با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به این کشور آغاز کرده است.

رژیم سعودی در این مدت همچنین اقدام به تجهیز گسترده تروریست های القاعده و مزدوران وابسته به خود در عدن نموده است.

در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.

ارتش و جنبش انصارالله یمن که از فروردین ماه گذشته تاکنون مقابل تجاوز کشورهای ائتلاف سعودی مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارد در جبهه دیگری نیز با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگد.

رژیم آل سعود پس از حدود چهار ماه از آغاز جنگ علیه یمن تاکنون به هیچیک از اهداف خود نرسیده و برای سرپوش گذاشتن به شکست های خود دست به عملیات زمینی با حمایت نیروهای نظامی اماراتی و گروه های تروریستی القاعده و داعش در شهر عدن کرده است.

کد خبر 303188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha