سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

پگاه شفتی: چاپگرهای سه‌بعدی مدت‌هاست که هر از گاهی تیتر اول دنیای فناوری را به‌خود اختصاص می‌دهند.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

محصولاتی که این چاپگرها خلق می‌کنند، روز به‌روز جذاب‌تر می‌شود. حالا این چاپگرها به سراغ خودرو رفته‌اند و دانشمندان در حال کار بر روی خودروهایی هستند که به‌دست یک چاپگر سه‌بعدی ساخته مي‌شود. خودرو، روزی پیچیده‌ترین اختراع بشری بود، اما حالا برای ساخت آن، یک طراح و یک چاپگر سه‌بعدی کافی است. در اين صفحه با شش نمونه از ابداع‌هاي متكي بر چاپگر سه‌بعدي در اين زمينه آشنا مي‌شويم؛ خودروهايي كه شايد روزي ما هم سوار يكي از آن‌ها بشويم.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

هوا را بشکاف!

این خودرو در سال 2015 ميلادي برنده‌ی جایزه‌ی بهترین طرح در یک مسابقه‌ی محلی در کانادا شد. «کوین لو» طراح کانادایی این خودرو
گفته که به همین زودی این خودرو را به بازار می‌فرستد و قیمت تخمینی آن چیزی حدود 18هزار تا 30هزار دلار برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

غول سنگاپوری

نمونه‌ی اولیه‌ی یک خودرو خورشیدی با اتاقی که محصول کار یک چاپگر سه‌بعدی است. اما نکته‌ی جذاب این‌جاست که این خودرو دوست محیط زیست را دانشجویان دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور طراحي كرده‌اند.

سرعت این ماشین به 56 کیلومتر در ساعت می‌رسد که با توجه به جثه‌ی غول‌پیکرش کاملاً منطقی است!

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

 

سبزِ سبزِ سبز!

این ماشین، ساخت یک طراح آمریکایی به نام «جیم کر» است. این طراح به همراه مهندسان همكارش این خودرو را با الهام از فیلم‌های تخیلی طراحي كرده است. خودرویی پاک که با

 10 گالن اتانول و وزنی حدود 544 کیلوگرم، سرعتی برابر با 40 کیلومتر در ساعت دارد و چون از سوخت‌های فسیلی استفاده نمي‌كند، در واقع خودرویی متعلق به آینده است.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

اژدهای طلایی

وقتی صحبت از چاپگر سه‌بعدی بشود، چینی‌ها اصلاً دلشان نمی‌خواهد عقب بمانند.

این خودرو شاسی‌بلند هم که محصول چین است، توسط یک چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است. این اژدهای طلایی فقط پنج روز زمان می‌برد تا ساخته شود و سرعتش هم به 40 کیلومتر
 در ساعت می‌رسد.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

ساده، آماده برای چاپ

این ماشین، حاصل کار یک طراح ایتالیایی است که البته از قیافه‌اش هم پیداست! طراحی ساده‌ی آن باعث شده از زمان شروع کار چاپگر تا زمانی که محصول نهایی را تحویل کاربر ‌دهد، فقط 44 ساعت زمان صرف شود.

 

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۹۶

آریون، اسب فرمول یک

خیلی جدید نیست، اما نام «آریون» برازنده‌اش است. آریون نام یک اسب در اسطوره‌های یونان است. این خودرو که مخصوص مسابقه‌های فرمول یک طراحی شده، می‌تواند در عرض چهار ثانیه سرعت خود را از صفر به 60 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو را یک گروه 16‌نفره طراحی كرده‌اند و یکی از پیشگامان خودروهای ساخته شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی است.

کد خبر 302150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha