همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی لکسوس با رونمایی از خودرویی با چرخ‌هایی از جنس یخ، رانندگی روی یخ را به شکلی جدید تعریف کرده‌است.

 

 

 

براساس گزارش CNN، شركت لكسوس براي يكي از خودروهاي سري NX خود چهار چرخ از جنس يخ ساخته‌است. اين چرخ‌ها توسط گروهي چهار نفره از متخصصان مجسمه‌سازي با يخ و برف از شركت مجسمه‌سازان يخي هميلتون در لندن ساخته شده‌اند. 

اين گروه مجسمه‌ساز با استفاده از اسكن‌هاي ليزري از قطعات حقيقي خودروي NX لكسوس توانستند چرخ‌ها و تايرهاي خودرو را از جنس يخ شبيه‌سازي كنند. به اين شكل توانستند دقيق‌ترين جزئيات درون لاستيك‌ها و چرخ‌ها از جمله الگوي عاج لاستيك‌ها را روي مجسمه چرخ‌ها ايجاد كنند. ساخت هر لاستيك يخي 36 ساعت زمان برده‌است.

خودرويي كه قرار بود چرخ‌ها روي آن نصب شود براي پنج روز در دماي منفي 30 درجه سانتيگراد نگهداري شد تا بتوان چرخ‌ها را بر بدنه آن نصب كرده و در فضايي كنترل شده و سرد آن را روي چرخ‌هاي منجمدش به حركت درآورد.

قرار دادن چراغ‌هاي LED درون مجسمه‌هاي يخي درخششي ويژه به چرخ‌هاي بلورين خودرو بخشيد. از آنجايي كه چرخ‌ها از يخ‌هاي منجمد شده از آب پاك جاري ساخته شده‌اند از شفافيت بسيار بالايي برخوردار بوده‌اند. مجسمه‌سازان براي اينكه از مقاومت چرخ‌هاي يخي در برابر وزن دو تني خودرو اطمينان حاصل كنند،‌ بخش‌هايي از آن را با قطعاتي اكريليكي مقاوم‌سازي كردند.

به گفته لكسوس ساخت اين چرخ‌ها و حركت دادن خودرو روي آنها پس از سه ماه مطالعه،‌ طراحي و آزمايش امكان‌پذير شده‌است. اين اولين‌باري است كه يك شركت خودروسازي به چنين شيرين‌كاري تصويري تبليغاتي دست زده‌است.

لكسوس در ماه اكتبر نيز پروژه‌ تبليغاتي ديگري را با استفاده از اوريگامي انجام داد. اين شركت نسخه اوريگامي يكي از خودروهاي سدان خود را با استفاده از 1700 تكه مقوا كه با ليزر برش خورده بودند در بريتانيا ساخت. خودرويي از جنس مقوا كه موتوري حقيقي و برقي روي آن سوار شده و به حركت درآمد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha