همشهری آنلاین: د رحالی که شمار کشته های حملات هوایی روز گذشته عربستان به استان تعز یمن بر ۱۲ تن بالغ شده است، الاخباریه گزارش داد؛ فرماندهی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی از روز دوشنبه تا جمعه در یمن آتش بس اعلام کرد.

آتش‌بس ۵ روزه در یمن؛ ۱۲۰ کشته در حمله هوایی عربستان به استان تعز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، الاخباریه به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

  • جنایت جدید سعودی‌ها؛ قتل‌عام مردم السکینه یمن

المیادین گزارش داد: در حملات هوایی جنگنده های سعودی به شهر السکنیه در استان تعز،‌ بيش از 100شهروند یمنی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

المسیره نیز در این باره گزارش داد؛ این حملات به شهرک مسکونی متعلق به کارکنان نیروگاه برق درمنطقه مخاء صورت گرفت.

این شهر بیش از 200 واحد مسکونی دارد. در این حملات بیش از 50 نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

طی دیروز و دیشب جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی بیش از ۱۰۰ بار شهر عدن و اطراف آن را بمباران کردند.

  • حمله موشکی ارتش و نیروهای یمنی به مواضع سعودی‌ها

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایات رژیم آل سعود ، مواضع نظامی سعودی‌ها را در استانهای جیزان ،‌عسیر و ظهران هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

10 فروند موشک نیز به موضع نظامی خنجره در جیزان و 37 موشک نیز به پاسگاه المحرقه واقع در بین جیزان و الطوال شلیک شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به موضع نظامی الرمله در نجران تعدادی موشک و خمپاره شلیک کردند.

  • دهها شهید و مجروح در حملات عربستان
شبکه العالم نيز به نقل از منابع یمنی اعلام كرد: در حملات جنایتکارانه عربستان به یک نیروگاه برق و شهرک مسکونی وابسته به آن نیروگاه در منطقه "المخا" در غرب تعز، 55 نفر شهید و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین دیروز نوار ساحلی تعز را هدف قرار دادند و به یک پایگاه هوایی نیز حمله کردند.

برخی مناطق پایتخت یمن (صنعا) و استانهای مأرب و صعده نیز هدف حملات جنگنده‌های سعود قرار گرفت که بر اثر آن چندین نفر شهید و یا مجروح شدند.

  • كشته شدن 365 کودک در حملات نظامی عربستان
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که در جنگ یمن  کشته شده‌اند. در همین حال مردم یمن برای محکوم کردن تجاوز ظالمانه ائتلاف عربی به رهبری ریاض در صنعاء تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، یونیسف در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از زمان جنگ به یمن از مارس گذشته، 365 کودک در یمن کشته شده و بیش از 480 کودک زخمی شده‌اند.

این سازمان هشدار داد که نیم میلیون کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند و 1.8 میلیون کودک از تحصیل محرومند.

در همین راستا، سخنگوی یونیسف اعلام کرد که درگیری‌ها باعث تعطیلی 3600 مدرسه و تخریب 248 مدرسه شده است.

یونیسف همچنین در گزارشش تاکید کرد که از 270 مدرسه در یمن به عنوان اردوگاه‌های آوارگان استفاده می‌شود و 68 مدرسه نیز اشغال شده است.

ژولیان هارنس، نماینده یونیسف در یمن نیز گفت: برخورداری کودکان در یمن از آموزش امری تعیین‌کننده برای آینده آنها است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این کودکان مجدداً به مدرسه بازگردند.

درخواست صلیب سرخ از طرف‌های درگیر برای احترام به قوانین انسانی

در همین حال، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تمامی طرف‌های درگیر در یمن خواست تا به قوانین انسانی بین‌المللی احترام بگذارند و این فرصت را در اختیار سازمان‌های انسانی برای انجام وظایفشان بدهند.

آنطوان گراند، رئیس هیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن در سخنانی گفت: رنج ساکنان غیرنظامی به سطوح بی‌سبقه‌ای رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت 100 روز از آغاز بحران، همچنان تمامی نقاط یمن از کمبود شدید آب، غذا و سوخت رنج می‌برند و حملات هوایی و درگیری‌ای زمینی نیز مشکل‌آفرین هستند.

  • تظاهرات گسترده در صنعاء در اعتراض به تجاوزهای عربستان

از سوی دیگر، جمع کثیری از مردم یمن تظاهرات گسترده‌ای را در صنعاء برای محکومیت مواضع منفی جامعه جهانی و سازمان ملل نسبت به تجاوز و محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند که به نیروهای یمنی اختیار اتخاذ گزینه‌های استراتژیک آتی برای برخورد با تجاوزها را می‌دهند.

شرکت‌کنندگان همچنن حملات عربستان با استفاده از سلاح‌های ممنوعه علیه یمن را محکوم کرده و بر لزوم تکمیل بیانیه قانون اساسی و تشکیل دولت جهت پر کردن خلأ قانون اساسی تاکید کردند و از سازمان ملل و شورای امنیت خواستند تا به نقش خود برای مجازات آل سعود به خاطر جنایت‌ها علیه بشریت که در حق مردم یمن مرتکب شده‌اند، عمل کنند.

  • دولت مستعفی یمن یک هیات وزارتی به عدن فرستاد

در همین حال، پس از گذشت چند روز از اینکه دولت مستعفی و فراری یمن هیاتی را به عدن در جنوب یمن فرستاده بود، بار دیگر تصمیم گرفت وزرای دیگری را به عدن اعزام کند.

خالد بحاح، معاون رئیس‌جمهوری فراری یمن در نشستی در ریاض مدعی شد که سفر هیات جدید به عدن در راستای «اصلاح زیرساخت‌ها و فراهم کردن خدمات اساسی است».

دولت مستعفی یمن تصمیم دارد از اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن دعوت کند تا از شهر عدن بازدید کند.

وزیر خارجه فرانسه با وزیر خارجه دولت مستعفی در پاریس دیدار می‌کند

همچنین لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه روز دوشنبه با ریاض یاسین، وزیر خارجه در دولت مستعفی و فراری یمن دیدار می‌کند که در این دیدار تحولات اوضاع در یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بر حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری فراری و مستعفی یمن تاکید می‌شود.

فابیوس در سفرش در آوریل گذشته به عربستان به حمایت کشورش از حملات متجاوزانه ائتلاف «طوفان قاطع» به یمن تاکید کرد.

کد خبر 302006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha