همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها بسیار تعجب‌آور است.

به گزارش فارس، مهدی چمران در یکصدو هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: امروز 30 تیر یادآور یکی از خونین‌ترین دوران در زمان پهلوی است که بعد از ملی شدن صنعت نفت در کشور ما اتفاق افتاد.

وی ادامه داد:‌ جایگاه شهدای 30 تیر نباید فراموش شود؛ چراکه باید تاریخ و مبارزات ما علیه رژیم پهلوی و آمریکا زنده نگه داشته شود.

چمران به سیلاب دو شب گذشته در تهران و شمال کشور اشاره کرد و گفت:‌13 شهر بر اثر سیلاب خسارات فراوانی را دیده‌اند و در جاده امامزاده داوود و چالوس جان تعدادی از هم‌وطنان ما گرفته شد که برای این درگذشتگان طلب مغفرت و به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوییم.

چمران با اشاره به اینکه این حادثه خارج از محدوده شهر تهران اتفاق افتاده است، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم از سوی دستگاه‌های زیرمجموعه درخصوص این سیلاب صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: در سال 1334 سیلابی در امامزاده داوود رخ داد و نزدیک به یکصد نفر جان خود را از دست داند که البته در فشم، میگون و دیگر شهرهای شمالی استان تهران نیز این سیل خساراتی را برجای گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:‌ مشخص است که این سیل‌ها تکرارشدنی است و باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

چمران افزود: در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور چند خانه کنار رودخانه وجود داشت که در اثر سیل به داخل رودخانه رفتند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه بسیار تعجب‌آور است و ما برای سیلاب مسیر درست می‌کنیم نه برای یک جوی آب.

کد خبر 301567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha