همشهری آنلاین: فرماندار تهران ضمن اعلام کشته شدن ۶ نفر در جریان سیلاب روز گذشته جاده امامزاده داوود، از گرفتار شدن ۷ هزار خودرو در جریان سیلاب این منطقه خبر داد.

سیلاب امام زاده داوود

به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در حاشیه جلسه ستاد بحران شهر تهران که در فرمانداری تهران تشکیل شد، در جمع خبرنگاران گفت: تنها مرجع اطلاع‌رسانی در مورد سیلاب روز گذشته بخشداری سولقان است و آمار کشته شدگان این حادثه تنها توسط فرمانداری تهران اعلام می‌شود.

وی با تکذیب خبر 20 کشته در جریان سیلاب روز گذشته (يكشنبه 28 تير) در این منطقه گفت: تا این لحظه تنها 6 کشته گزارش شده است که از این شش کشته یک نفر تبعه کشور چین بوده که در آزاد راه تهران شمال مشغول کار بوده است و یک نفر نیز از بومیان منطقه بوده است و سایر کشته شدگان از مسافران حاضر در مسیر جاده امامزاده داوود بوده‌اند.

فرماندار تهران افزود: این حادثه روز گذشته بین ساعت 19 تا 19:30 براثر بارندگی شدید و طوفان در محدوده شهرداری منطقه 5 و 22 رخ داده است. خسارت‌های مالی زیادی در اثر این سیلاب ایجاد شده است و حدود 7000 خودروی شخصی که در مسیر جاده امامزاده داوود و برای زیارت این امامزاده رفته بودند گرفتار سیلاب شدند که با اقدام به موقع دستگاه‌های امدادرسانی تا صبح امروز تمامی این 7000 خودرو از جاده خارج شدند.

فرهادی تاکید کرد: ریزش جاده بیش از سه کیلومتر از تونل سولقان را مسدود کرد که براثر این حادثه ترافیک سنگینی در این محور به وجود آمده و امدادرسانی را بیش از پیش با مشکل مواجه کرد؛ اما پس از 5 ساعت تلاش بی‌وقفه دستگاه‌های امدادرسان، کلیه مسیرهای مواصلاتی بازگشایی شد و برق منطقه نیز وصل شد.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌های مسکن و شهرسازی استان برای تعیین خسارات وارده به خانه‌های منطقه گفت: پس از مشخص شدن خسارت‌ها، در این مورد تعیین تکلیف می‌شود البته بخش‌های کشاورزی نیز خسارت‌های مالی زیادی دیده‌اند که پس از مشخص شدن آنها، پوشش لازم انجام می‌شود.

فرماندار تهران با اشاره به آسیب 600 متر از لوله‌های یکی از 13 روستای موجود در این مسیر گفت: در حال حاضر تنها آب این روستا قطع است که آب‌رسانی توسط تانکرها در این روستا انجام می‌شود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن لوله‌های شبکه آبرسانی این روستا نیز ترمیم شود تا شبکه آب‌رسانی این روستا نیز به حالت عادی برگردد.

فرهادی تاکید کرد: هلال‌احمر ظرف روزهای آینده با حضور در منطقه، کشته شدگان احتمالی آینده را نیز در عملیات جست‌وجوی خود شناسایی خواهد کرد، اما تا این لحظه 6 کشته گزارش شده است.

فرماندار تهران در خاتمه از تلاش تمامی دستگاه‌های امدادرسان به ویژه هلال‌احمر، مدیریت بحران استان تهران، سازمان آتش‌نشانی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع صداوسیما و خبرگزاری‌ها تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 301494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha