پس از گذشتن از کوچه‌های تنگ، باریک و سرسبز محل پایین روستای «سولقان»، به امامزاده‌ایی مقدس و زیبایی می‌رسید که پذیرای زائران زیادی از تهران و شهرهای مختلف ایران است که البته اکنون با توجه به شرایط موجود، امامزاده، تعطیل و تنها صحن آن باز است.

نوربخش

امامزاده سید «محمد نوربخش»، از عارفان، صالحان و نوادگان امام موسی کاظم(ع) بود که در قرن ۹ هجری قمری زندگی می‌کرد. ایشان پس از مبارزه و زندانی شدن و تبعید، سرانجام در روستای سولقان، به دیار باقی شتافت. سال‌های قبل کمتر کسی از وجود چنین امامزاده‌ای اطلاع خبر داشت، اما پس از ساخت سریال «مسافری از هند» که «سیتا»، دختر هندی به آنجا رفت و مسلمان شد، این امامزاده سر زبان‌ها افتاد. اگر برای افطار یک آش لذیذ می‌خواهید، بی‌شک بعدازظهرهای ماه مبارک «رمضان» به صحن این امامزاده سری بزنید.

خانم «رودخانه»، متولی امامزاده، براساس سنت هرساله، ۳۰ روز در این امامزاده آش و غذای نذری می‌پزد، اما امسال به سبب شیوع «کرونا»، تنها آش دارد و ساعت ۱۵، هر کسی که ظرفی با خود بیاورد، به آنها آش می‌دهد. امامزاده نوربخش، در ۱۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در روستای سولقان محل پایین قرار دارد.  

کد خبر 510069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha