شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

«وقتی مقتول در اتاقک نگهبانی خواب بود با چاقو بالای سرش رفتم و می‌خواستم مجروحش کنم اما همان یک ضربه جانش را گرفت.»

اين بخشي از اعترافات پسر 18ساله افغاني است كه صبح ديروز در برابر قاضي حسين پور بازپرس جنايي تهران به زبان آورد. ماجراي اين جنايت به 30فروردين‌ماه برمي‌گردد. آن روز مأموران كلانتري انقلاب در جريان قتل يك كارگر افغاني به نام ضيا در ساختماني نيمه‌كاره قرار گرفتند كه بر اثر اصابت ضربه چاقو به پايش به كام مرگ رفته بود.

با دستور بازپرس ويژه قتل، تيمي از كارآگاهان تحقيقات خود در اين پرونده را شروع كردند و دريافتند كه مقتول از 2هفته پيش به‌عنوان كارگر و نگهبان در ساختمان نيمه كاره مشغول به‌كار شده و شب حادثه درحالي‌كه در اتاقك خود در حال استراحت بوده از سوي عامل جنايت غافلگير شده است.

كارگران ديگر كه در آنجا استراحت مي‌كردند وقتي متوجه وضعيت وي و خونريزي پاهايش شده بودند، مقتول را به بيمارستان رسانده و هيچ‌كس عامل جنايت را نديده بود. با اين حال در تحقيقات مشخص شد كه جواني به نام موسي پيش از اين نگهبان ساختمان بوده و همزمان با اخراج وي، مقتول در آنجا مشغول به‌كار شده بود.

بنابراين، اين احتمال مطرح شد كه موسي براي انتقام‌جويي دست به جنايت زده باشد. با دستگيري موسي، وي قتل را به گردن گرفت و گفت: 2سال قبل براي كار به ايران آمدم. در آن زمان يك ميليون و 300 هزار تومان به يك قاچاقچي انسان پرداخت كردم كه او مرا از مرز به ايران منتقل كرد. در اين مدت كارگري مي‌كردم تا اينكه يك سال پيش در ساختمان نيمه كاره به‌عنوان نگهبان مشغول به‌كار شدم.

هيچ مشكلي در كارم نداشتم اما چند روز قبل از حادثه مقتول با يك ساك مشكي وارد ساختمان شد. او را نمي‌شناختم و همان روز صاحبكارم مرا صدا زد و گفت اخراجي. چند روز بعد براي گرفتن چك تسويه به آنجا رفتم و ديدم كه مقتول جاي من در اتاقك نگهباني نشسته است. همين باعث شد تا نقشه انتقام‌جويي بكشم. روز حادثه از طريق داربست‌هاي نصب شده روي ديوار توانستم خود را به داخل اتاق نگهباني برسانم. مقتول خواب بود و من هدفم اين بود كه به پاهايش ضربه بزنم تا ديگر نتواند كار كند كه اين اتفاق رخ داد. به‌گزارش همشهري، متهم بعد از اقرار به جنايت، با دستور قاضي حسين‌پور در اختيار مأموران اداره دهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

کد خبر 300751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha