دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

طوبا ویسه: تابستان است و روزهای بلند و شب‌های کوتاه. در همین‌شب‌های کوتاه که از شدت گرما کاسته می‌شود می‌توانی با چرخیدن درمحوطه‌ی برج میلاد و گشت‌وگذار در محله‌هایش از برنامه‌های مختلف هر محله استفاده کنید.

در ساعت افطار شور و هيجاني به پاست؛ بوي نان، تفريح كودكان هنگام آب بازي و غرفه‌هاي مختلفي كه كلي سرگرمت مي‌كند. در طول ماه رمضان جشنواره‌ي شهر خدا برپاست.  هر محله در اين جشنواره هويت خاص دارد. براي مثال در  محله‌ي سلامت شما مي‌توانيد با طب سنتي و يا گياهان و دمنوش‌هاي مهم ايراني آشنا شويد يا در محله‌ي تفريح و سرگرمي بازي‌هايي كه در نظر گرفته شده است سرگرم شويد. در محله‌ي كودك هم به كارگاه‌هاي نانوايي و نجاري سر بزنيد يا در كارگاه‌هاي هنري با مواد بازيافتي چيزهاي تازه درست كنيد.  اصلاً اگر اهل  اقتصاد هستيد هم مي‌توانيد به غرفه‌ي بانك مراجعه كنيد.

احسان نورافشان، مسئول بانك، به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «اين غرفه زير نظر مؤسسه‌ي خلاقيت آفريدمان در حوزه‌ي پژوهش فعاليت مي‌كند. در اين بخش از نمايشگاه ما سعي داريم بازي چرخه‌ي كسب و كار را كه در مدارس برگزار مي‌شود و  مورد تأييد 17 كشور دنيا است در برج ميلاد براي كودكان و نوجوانان اجرا كنيم.

دوچرخه شماره ۷۹۴

 بچه‌ها در اين‌جا اول افتتاح حساب مي‌كنند. بعد، از يك نوع پول كه با آرم برج ميلاد تهيه شده است وام مي‌گيرند و با وام‌هايي كه مي‌گيرند مي‌روند كاغذ‌هايي با سايز‌هاي مختلف مي‌خرند. بعد با همان كاغذها به سالن توليد مي‌روند و در آن‌جا اُريگامي درست مي‌كنند و ما هم كارشناسي مي‌كنيم؛ سپس محصولات توليدي‌آن‌ها را مي‌خريم. اين محصولات شامل ارزش افزوده شده و گران‌تر از كاغذ هستند و بچه‌ها اگر كارهايشان خوب باشد، صاحب مبلغي مي‌شوند و مي‌توانند با پولي كه به دست آورده‌اند جايزه بخرند.» به‌هرحال اگر دوست داريد با دنياي توليد و اقتصاد و بانك آشنا شويد حتماً به اين بخش سر بزنيد. 

شاهين مظفري، مدير روابط‌عمومي و امور بين‌الملل برج ميلاد نيز درباره‌ي برنامه‌هاي شب‌هاي رمضان  مي‌گويد: «برنامه‌هاي ماه رمضان در برج ميلاد به شكل محله‌محله است و ما امسال پنج محله را در نظر گرفتيم. يكي ازمحله‌ها محله‌ي كودك است كه در اين محله كودكان و نوجوانان مي‌توانند با حضور در كارگاه‌ها، تجربه‌هاي تازه‌اي را به دست بياورند.»

مدير روابط‌عمومي برج ميلاد به محله‌ي زندگي هم اشاره مي‌كند و توضيح   مي‌دهد: «در اين محله،‌ كارگاه‌هاي متنوع روان‌شناسي و مسائل اجتماعي با حضور مشاوران براي  شهروندان برگزار مي‌شود. از جمله‌ي اين كارگاه‌ها، مي‌توان كارگاه مشاوره‌ي دختران و پدران، همسران جوان و فرزندان نوجوان را نام برد.»

دوچرخه شماره ۷۹۴

 او به ويژه‌برنامه‌هاي «محله‌‌ي طهرون» اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «در اين محله، برنامه‌هاي شاد و تُرنابازي انجام مي‌شود. ترنابازي مراسمي بوده است كه در شب‌هاي ماه رمضان در قهوه‌خانه‌ها برگزار مي‌شده است.»

کد خبر 300465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha