ترجمه‌ی عباس تربن: بعضی وقت‌ها زندگی به‌خودی خود سخت است و بهترین کاری که ما می‌توانیم بکنیم، این است که آن را سخت‌تر نکنیم.

دوچرخه شماره ۷۹۴

بزرگ‌ترين قدم براي حركت رو به جلو در زندگي اين است كه در دست‌اندازها و مشكلاتش گير نكني و هميشه به رفتن ادامه بدهي. در اين‌جا سه راه به شما معرفي مي‌كنيم براي اين‌كه زندگي‌تان را از آن‌چه هست، سخت‌تر نكنيد.

آرامش واقعي داشته باش

 آرامش در زندگي به اين معني نيست كه جايي باشي كه هيچ صدايي نيست، هيچ پارازيتي، هيچ مبارزه‌اي و هيچ كار سختي! آرامش يعني كه در دل همه‌ي اين‌ها باشي اما قلب، روح و ذهنت خونسرد باقي بماند. نمي‌تواني با دوري‌كردن از زندگي، به آرامش برسي! چرخ روزگار مي‌چرخد و ما را هم مجبور مي‌كند هماهنگ با‌ آن حركت كنيم. پس به‌جاي دست روي دست گذاشتن و هيچ‌كاري نكردن،  از تجربه‌هاي سخت و آسان (كه موجب رشد تو مي‌شود) استقبال كن. به اين‌ترتيب يا آن‌چه را كه مي‌خواهي به‌دست خواهي آورد يا متوجه خواهي شد كه قدم بعدي براي رسيدن به آن چيست.

تو فقط تمام تلاشت را بكن

هيچ‌كدام از بهترين چيزهاي دنيا ساده به‌دست نمي‌آيند و براي رسيدن به آن‌ها بايد درصدي از سختي را تحمل كني. انكار اين واقعيت فقط و فقط اوضاع را سخت و سخت‌تر مي‌كند.

وقتي كاري سخت‌تر از آن‌چه كه تصور مي‌كردي از آب درمي‌آيد و تو كم‌تر از آن‌چه انتظار داشتي موفق مي‌شوي، ممكن است نااميد شوي و در نتيجه انگيزه‌ات را از دست بدهي و وا بروي.

راه‌حل اين مشكل آن است كه فقط بهترين كاري را كه از دستت برمي‌آيد انجام بدهي، بدون اين‌كه نگران نتيجه باشي. نكته: براي به‌دست آوردن چيزهاي خوب و براي رسيدن به جاهاي باارزش، راه ميان‌بر وجود ندارد.

توقعت را متوقف كن

بعضي آدم‌ها به تو ضربه مي‌زنند و موجب ناراحتي‌ات مي‌شوند، تنها به اين دليل ساده كه آن‌طور كه تو انتظار داشته‌اي رفتار نمي‌كنند!

وقتش است توقعت را از آدم‌ها كنار بگذاري و آن‌ها را با انتظاراتي كه از آن‌ها داري نبيني و نسنجي؛ فقط و فقط چشمت را رو به آن‌ها باز نگه دار و خود واقعي‌شان را ببين. آن‌وقت متوجه خواهي شد كه آن‌ها رفتار غيرايده‌آل و همراه با نقص دارند؛ درست مثل خود تو!

البته پذيرفتن آدم‌ها به همان شكلي كه هستند، به اين معني نيست كه هيچ‌كاري براي بهترشدن اوضاع نكني. مثلاً مي‌تواني وقتي‌كه آن‌‌ها نياز به كمك دارند، نزديك‌تر شوي و بدون اين‌كه بهشان بربخورد به آن‌ها ياد بدهي چه‌طور مي‌توانند بهتر رفتار كنند.

کد خبر 300441

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha