همشهری‌آنلاین: جیمز کامی رئیس پلیس فدرال آمریکا هشدار داد گروه تروریستی داعش از نرم‌افزارهای اینترنتی رمزگذاری شده برای جذب نیرو در خاک آمریکا استفاده می‌کند.

اف بی آی(پليس فدرال آمريكا) نوک پیکان مبارزه با سامانه‌های رمزگذاری غیرقابل رمزگشایی در آمریکاست که شرکت‌های بزرگ اینترنتی مانند گوگل، اپل یا یاهو ارائه آنها را به مصرف‌کنندگان آغاز کرده‌اند.

جيمز كامي رئیس اف بی آی گفت: کسانی که در سوریه برای داعش نیرو جذب می‌کنند بیش از پیش از نرم‌افزارهای پیام‌رسان رمزگذاری شده برای جذب «ده‌ها آمریکایی پریشان احوال» و به کشتن دادن آنها استفاده می‌کنند.

به گزارش اي‌بي‌سي، جیمز کامی در مقاله‌ای که در يك پایگاه اینترنتی فعال در زمینه امنیت ملی منتشر شده است، اعلام کرد رهگیری این مکاتبات امکان‌پذیر نیست حتی اگر حکم قضایی وجود داشته باشد.

او افزود: همین مشکل در تحقیقات جنایی نیز وجود دارد.

رئيس اف بي آي خاطر نشان کرد: «تردیدی وجود ندارد که افراد بدطینت می‌توانند با مصنونیت کامل در دنیای رمزگذاری شده قدرتمند و جهانی ارتباط برقرار کنند».

اف بی آی خواست که همه سامانه‌های رمزگذاری یک «راه در رو» نیز داشته باشند که در صورت تحقیق قضایی پلیس امکان دسترسی به داده‌ها را داشته باشد. اما شرکت‌های فناوری پیشرفته حاضر به انجام چنین کاری نیستند.

به گزارش فرانس‌پرس،اریک اشمیت، رئیس گوگل به تازگی اعلام کرد:‌«ما نمی‌دانیم چگونه چنین راهی را صرفا در اختیار افراد خوب قرار دهیم».

اشميت خاطر نشان کرد: «افراد بد طینت ممکن است به این راه دسترسی پیدا کنند».

او افزود: «ما سرسختانه مقابل این درخواست می‌ایستیم و فکر می‌کنم، دست‌کم در آمریکا، در این نبرد برنده خواهیم شد».

کد خبر 300422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha