همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه ایجاد راهیان نور دریایی آشنایی جوانان با اهمیت دریا، خلیج فارس و شهدای مظلوم دریایی است.

علیرضا تنگسیری

به گزارش ایرنا از سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری با بیان اینکه شروع راهیان نور دریایی در سال 89 با آوردن ستاد نیروی دریایی در بندرعباس شروع شد، افزود: این امر با همراهی سپاه امام سجاد(ع) در هرمزگان میسر شد.

وی ادامه داد: ایران کشوری ذوالبحر است که در شمال 1200 کیلومتر و در جنوب 2200 کیلومتر مرز آبی دارد، پس لازم است جوانان با دریا آشنا شوند، چون در زمان جنگ، بخشی از جنگ ما با حزب بعث و همچنین آمریکایی ها در دریا بود و نیز هدف قرار گرفتن کشتی های ما توسط آمریکایی ها در دریا صورت گرفت، و لازم بود جوانان ما با شهدای دریا آشنا شوند.

تنگسیری با اشاره به مظلومیت شهدای دریایی گفت: در عملیات کربلای 4، با عبور از اروند و نزدیک جزیره ام الرصاص 175 غواص ما به شهادت رسیدند، اگر بخواهیم در آینده از کشور دفاع کنیم بخشی از این دفاع در آبهاست و فلسفه شروع راهیان نور همین است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان 19 جزیره حساس وجود دارد، تصریح کرد: این جزایر یا سوق الجیشی هستند و جایگاه آنها مهم است یا جزایر نفتی هستند و باید از این موقعیت ها بهره برداری لازم را ببریم.

سردار تنگسیری با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: با بهره گیری از بازار و صنایع دستی، پرورش ماهی در قفس در جزیره قشم تا پایان سال شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: بیش از هزار گونه موجود زنده در خلیج فارس داریم که 600 گونه آن ماهی است و باید توجه کرد چه ماهی هایی حلال گوشت هستند و می توان از آنها استفاده و یا صادر کرد.

سردار تنگسیری گفت: خلیج فارس، بهترین جزایر گردشگری در جنوب است، محل فروش نفت و مکان مناسبی برای پرورش و صید ماهی و میگو است.

وی افزود: در آینده برنامه ما این است که جوانان و دانشجویان را به جزایر نازعات ببریم تا با این مناطق آشنا شوند و اگر امروز روی جوانان کار کردیم و انگیزه لازم را در آنها ایجاد کردیم، می توانیم روی دریا دفاع مردمی داشته باشیم، علاوه بر آن ماهیگیری در این منطقه باید راه اندازی شود.

سردار تنگسیری حضور 117 ساله پرتغالی ها در این منطقه در سالهای دور و حضور فعلی شناورهای آمریکایی با صرف هزینه های کلان را، دلیل بر اهمیت خلیج فارس، و همچنین جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی دانست و این مناطق را بهترین محل برای تسلط بر دریا و مکان مناسبی برای زیر دریایی ها دانست.

وی افزود: می توان در مورد اقتصاد مقاومتی کار کرد و جوانان متعهد و بسیجی این کارها را انجام دهند.

کد خبر 300295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha