همشهری آنلاین: نخست وزیر ژاپن یک ماه پس از شکست سنگین در انتخابات، افراد جدیدی را در منصب‌های کلیدی دولت خود جایگزین می‌کند.

فایننشیال تایمز آلمان گزارش داد، شینزو آبه برای جلب حمایت دوباره رای‌دهندگان از افراد کارکشته و باسابقه بهره خواهد گرفت.

بنا به اعلام شبکه خبری NHK، وزیر امور خارجه جدید که جانشین تارو آسوست، نوبوتاکا ماشیمورا، 62 ساله، از اعضای متنفذ حزب لیبرال دموکرات حاکم خواهد بود.

وزیر دارایی جدید، فوکوشیرو نوکاگا، وزیر دفاع سابق خواهد بود که جای کوجی اومی، سلف 74 ساله خود را در سمت وزارت دارایی خواهد گرفت. وظیفه اصلی نوکاگا رهبری اصلاحات اقتصادی را در دست می‌گیرد تا قرض‌های این کشور پرداخت شود.

یوریکو کوئیکه، وزیر دفاع نیز جایش را به مازاهیکو کومورا، وزیر خارجه اسبق خواهد داد. کوئیکه ماه گذشته به عنوان اولین زن بر مسند وزارت دفاع ژاپن تکیه زد.

به گفته ناظران، آبه قصد دارد با فراخوانی این کهنه‌کاران وحدت را در حزبش بازیافته و آغازی دوباره را رقم بزند. حزب لیبرال دموکرات ژاپن (LDP) در انتخابات مجلس اعیان این کشور در تاریخ 29 ژوئیه شکست سنگینی را متحمل  و وجهه‌اش خدشه‌دار شد، به طوری که در این مجلس برای اولین بار به اپوزیسیون باخت.

در آخرین انتخابات فقط 20 تا 30 درصد رای‌دهندگان به دولت رای دادند. آبه به این دلیل مورد انتقاد قرار گرفت که نتوانسته است اعتماد رای‌دهندگان را جلب کند. بر اثر رسوایی‌هایی که دامن دولت ژاپن را گرفت، سه تن از وزیران آبه استعفا دادند و یک تن از وزیران نیز به همین خاطر خودکشی کرد.

کد خبر 29981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز