همشهری آنلاین: دولت ژاپن رأی‌گیری ویژه از شهروندانی که نمی‌توانند در روز انتخابات مجلس مشاوران ژاپن شرکت داشته باشند، آغاز کرد.

بیست‌ویکمین دوره انتخابات سراسری مجلس مشاوران ژاپن ‪ ۲۹‬ماه جاری میلادی (هفتم مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی)، مراکز رأی‌گیری پیش از انتخابات، در مکان‌های تعیین شده در سراسر ژاپن از روز دوشنبه کار خود را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا به‌نقل از ان.اچ.کی، از روز دوشنبه تاکنون نزدیک به ‪۷۰‬ هزار نفر در سراسر ژاپن پیش از زمان رسمی انتخابات مجلس مشاوران، رای خود را به صندوق‌های جمع‌آوری آرا انداخته‌اند.

مراکز ویژه جمع‌آوری آرای شهروندان ژاپنی تا ساعت هشت شب روز شنبه آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

روش دولت ژاپن برای افزایش حضور مردم در انتخابات به نحوی است که چند هفته پیش از آغاز انتخابات، شهرداری‌های محل برای شهروندان واجد شرایط رأی دادن، کارت‌های ویژه‌ای را از طریق پست ارسال می‌کنند و رای‌دهندگان با بردن آن به محل رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق می‌اندازد.

در ژاپن علاوه بر این اقدام، برای شهروندانی که در روز انتخابات گرفتار هستند و نمی‌توانند پای صندوق‌های رأی بروند، امکاناتی فراهم شده تا شهروند ژاپنی بتواند از چند روز پیش از آغاز رأی‌گیری، رای خود در مراکز تعیین شده به صندوق بیاندازند.

در انتخابات مجلس مشاوران ژاپن ‪ ۳۷۷‬نفر نامزد برای دستیابی به ‪ ۱۲۱‬کرسی رقابت خواهند کرد که برابر با نیمی از کل کرسی‌های مجلس مشاوران است.

دوره نمایندگی مجلس مشاوران ژاپن شش ساله است، اما انتخابات هر سه سال برای برگزیدن نیمی از نمایندگان برگزار می‌شود.

کد خبر 26759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز