همشهری آنلاین: کره جنوبی روز شنبه ۲۷ ژوئن (۶ تیر) ۲۰۱۵ گفت که به دقت بیمارستانی در شرق سئول را تحت نظر دارد که صدها نفر در آن ممکن است در معرض ویروس مرگبار مرس قرار گرفته باشند.

mers۷

به گزارش خبرگزاري فرانسه این نگرانی وجود دارد که یک زن 70 ساله هنگام ملاقات با یکی از بستگان مبتلا به مرسش در بیمارستانی متفاوت، به ویروس بیماری آلوده‌شده باشد و ویروس به محل جدیدی انتشار داده باشد.

یک مقام ارشد وزارت بهداشت کره جنوبی روز شنبه به خبرنگاران گفت: «ما تلاش‌هایمان بر ردگیری تماس‌ها و ایزوله کردن افراد نزدیک به این بیمار متمرکز کرده‌ایم.»

این زن روز 25 ژوئن، دو روز پس از تشخیص بیماری‌اش درگذشت، اما به علت دوره پنهانی 14 روزه بیماری، هر فردی که به علت تماس با این بیمار آلوده‌شده باشد، ممکن است در روزهای آینده علامت‌دار شود.

این مقام بهداشتی گفت هنوز خیلی زود است که بتوان گفت شیوع اخیر مرس در کشور فروکش کرده است، چرا انتظار می‌رود موارد جدیدی از بیماری در این محل جدید بروز کند.

او گفت:‌ «ما فقط هنگامی می‌توانیم از هر روندی در شیوع بیماری صحبت کنیم که تحولات در این بیمارستان را مشاهده کرده باشیم.»

این اظهارات در هنگامی صورت می‌گیرد که یک مورد دیگر ابتلا به مرس در کره جنوبی گزارش شه است و شمار کلی موارد تأییدشده بیماری را در این کشور به 182 مورد رسانده است که بزرگ‌ترین شیوع این بیماری مرس در خارج از عربستان سعودی محسوب می‌شود.

بااین‌حال در 24 ساعت گذشته مورد جدیدی از مرگ‌ومیر ناشی از مرس گزارش نشده و شمار افرا د درگذشته در حد 31 نفر باقی‌مانده است.

آخرین مورد مرگ ناشی از مرس مربوط به یک پرستار 27 ساله بود در بیمارستانی در شرق سئول بود که تصور می‌شود هنگام درمان یک بیمار آلوده‌شده باشد.

او پنجمین مورد ثابت‌شده مرس در این بیمارستان است که بیش از 100 بیمار در آن هنگامی‌که در حال دیالیز شدن بودند در معرض ویروس مرس قرار گرفتند و از 18 ژوئن ایزوله شده‌اند.

• مورد مشکوک در هنگ‌کنگ

از 182 مورد ثابت‌شده مرس در کره جنوبی 90 نفر بهبودیافته‌اند، 31 نفر درگذشته‌اند و 61 نفر هنوز تحت درمان هستند که 13 نفرشان در وضعیت بحرانی قرار دارند.اغلب درگذشتگان بیماری زمینه‌ای قبلی داشته‌اند.

در همین حال با کاهش شمار 2913 نفری افراد ایزوله، شمار افراد ایزوله به 2467 نفر رسید.

از طرف دیگر در هنگ‌کنگ رسانه‌های محلی تصویر از مردمی را نشان دادند که با لباس‌های محافظ جنگ شیمیایی در یک ایستگاه عمده مترو در حال تمیز کردن بالابرها و شستشوی کف زمین هستند. این اقدامات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که یک مرد 17 ساله کره‌ای به علت برای درمان به کلینیکی در این ایستگاه مراجعه کرد.

وزیر بهداشت هنگ‌کنگ گفت این مرد از لحاظ ویروس مرس آزمایش‌شده است.

کو وینگ-مان به خبرنگاران گفت: «امروز ما یک بیمار مشکوک داشتیم، مرد جوانی اهل کره که در مسیر بازگشت از آمریکا به کره جنوبی در هنگ‌کنگ توقف کرده بود. او حدود 10 روز در هنگ‌کنگ بوده است، اما امروز دچار تب شده بود.»

هنگ‌کنگ تابه‌حال موردی از مرس را گزارش نکرده است، هرچند افراد متعددی از لحاظ داشتن ویروس بیماری آزمایش‌شده‌اند. منطقه بیرون این کلینیک در ایستگاه مترو محصورشده و این مرد از در بیمارستان در شرایط ایزوله قرار داده‌شده است.

کد خبر 299350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha