بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم در دهه‌ی‌ نخست ماه مبارک رمضان، در باغ‌موزه‌ی دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند.

دوچرخه شماره۷۹۲

به گزارش خبرنگار دوچرخه، كميته‌ي كودك و نوجوان نمايشگاه نيز فعاليت‌هاي متنوعي براي مخاطبان خود تدارك ديده است. اين كميته كه مسئوليت آن با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است،  امسال با تمرکز بر تقويت مهارت‌های زندگی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، «دوستی با طبیعت»، «مهربانی و دوستی در خانواده» و «راستگویی» را به‌عنوان سه محور اصلی فعاليت‌هاي خود درنظر گرفته است.

در بخش كودك و نوجوان نمايشگاه قرآن كريم، به تناوب، كارگاه‌هاي متنوعي مانند انیمیشن، هنر خلاق، نقاشی دیواری، نقاشی روی کاغذ،کاردستی، کولاژ، قصه‌گویی، عروسک‌سازی، تئاتر کاغذی، بازی و سرگرمی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی و خوشنویسی برپا خواهد شد.

بنا به اين گزارش در طول برگزار ي اين نمايشگاه، مسابقه‌هاي متنوعي، اغلب با موضوع‌هاي ديني و قرآني، به‌صورت پيامكي و حضوري به اجرا درمي‌آيد.

برپايي نمايشگاه تصويرگري قصه‌هاي ديني و قرآني و هم‌چنين  داستان زندگي حضرت علي‌(ع)  هم از ديگر فعاليت‌هايي است كه كميته‌ي كودك و نوجوان براي مخاطبان خود تدارك ديده است.

البته وقتي در شب‌هاي ماه مبارك رمضان به ديدن اين بخش نمايشگاه برويد، ممكن است شاهد  اجراي تئاتر، تئاتر عروسكي و يا نمايش‌هاي محيطي هم باشيد؛ نمايش‌هايي با موضوع‌هاي ديني و متناسب با ماه روزه‌داري و يا مرتبط با سه محوري كه در زمينه‌ي مهارت‌هاي زندگي به آن‌ها اشاره شد.

هم‌چنين قرار است در طول برپايي نمايشگاه، از  چهره‌هاي جذاب  ديني نيز دعوت شود تا به قصه‌گويي با موضوع‌هاي ديني و قرآني براي مخاطبان كودك و نوجوان اين بخش بپردازند.

از ديگر برنامه‌هاي اين بخش نمايشگاه، حضور تعدادي از نويسندگان و هنرمندان و امكان ديدار و گفت‌وگو با اين چهره‌هاي دوست داشتني است.

ساعت برگزاري اين نمايشگاه 19تا 24 خواهد بود و قرار است در همه‌ي شب‌هاي برگزاري نمايشگاه، اتوبوس‌‌هايي از 50 نقطه‌ي تهران، علاقه‌مندان را براي بازديد از نمايشگاه به  باغ‌موزه‌ي دفاع مقدس منتقل كنند و بعد هم به همان نقاط بازگردانند. (نشاني باغ‌موزه‌ي دفاع مقدس: بزرگ‌راه حقاني، انتهاي خيابان سرو، روبه‌روي پارك طالقاني) 

کد خبر 298943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha