سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خضر عدنان فعال فلسطینی که در اعتراض به رویه غیرقانونی بازداشت اداری توسط رژیم صهیونیستی ۴۲روز دراعتصاب غذا به سر می‌برد گفته با دستبند نماز می‌خواند.

 ۴۲ روز اعتصاب غذای جوان فلسطینی همراه با دستبند

به گزارش ايرنا، خبرگزاری معا فلسطین با انتشار این خبر نوشت: این زندانی مسلمان خبر از نقص حریم خصوصی اش توسط رژیم صهیونیستی داده و گفته ماموران این رژیم در زندان مانع ادای فریضه نماز وسایر اعمال عبادی وی به صورت عادی می شوند.

وی از طریق وکیل خود اعلام کرده در تمام طول شبانه روز حتی در مواقع ادای نماز یا رفتن به دستشویی ،دستها و پاهایش بسته شده و درتمام شبانه روز از طریق دوربینهای مداربسته تحت مراقبت است واین نقص صریح حقوق انسانی فرد برای داشتن حریم خصوصی است.

وی همچنین خبرداد: همه ملاقاتهای وی لغو شده ،خانواده وی اجازه بازدید از وی را دربیمارستان نیافتند و حتی امکان دادن پیام به بستگانش حتی بواسطه کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز نیست.

با این وجود وی اعلام کرده به اعتصاب غذای خود تا پیروزی یا شهادت ادامه می دهد ودراین راه به یاری حق متکی است.

عدنان 37 ساله پدر شش کودک است و در ژوییه (تیر/مرداد) 2014 برای دهمین بار توسط عوامل رژیم صهیونیستی بازداشت شد.

بر اساس اعلام بنیاد مهجه القدس، وی اعتصاب غذایش را از تاریخ ششم مه (16 اردیبهشت) آغاز کرد.

عدنان در سال 2012 نیز در اعتصاب غذای جمعی با حضور دو هزار اسیر فلسطینی به مدت 66 رو شرکت کرد. هدف از این اعتصاب غذا نیز خاتمه بازداشت های خودسرانه اعلام شد.

به رغم موافقت رژیم صهیونیستی با درخواست اعتصاب کنندگان، حدود 500 نفر از مجموع شش هزار اسیر فلسطینی همچنان تحت این شرایط در زندان به سر می برند.

بر اساس اعلام مرکز مطالعات اسرای فلسطینی، از ابتدای سال 2015 میلادی (دی 1393) مقام های صهیونیست بیش از 300 حکم بازداشت خودسرانه برای فلسطینیان صادر کرده اند که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، شش برابر افزایش یافته است.

این آمار گویای آن است که رژیم صهیونیستی به رغم وعده های پوچ در زمینه محدود کردن بازداشت های خودسرانه و تعدیل آن ها مطابق معیارهای بین المللی، همچنان از این طریق به مجازات جمعی فلسطینیان ادامه می دهد.

در بازداشت های خودسرانه که از سوی دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی صادر می شود، فلسطینیان بدون اطلاع از اتهام خود و یا هرگونه محاکمه و صرفا بر اساس اسنادی که محرمانه نامیده می شود، برای مدت حداکثر شش ماه که به مدت نامعلوم نیز قابل تمدید است، به زندان های رژیم صهیونیستی منتقل می شوند.

کد خبر 298279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha