پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیل لحود رئیس‌جمهور لبنان با اشاره به پیش رو بودن انتخاب دوازدهمین رئیس‌جمهوری لبنان گفت: دو ماه آینده ماه‌های دشواری برای لبنان خواهد بود.

به گزارش ایرنا از بیروت، لحود در دیدار با "میشل سلیمان" فرمانده ارتش لبنان افزود: لبنان تنها با توافق همه طرف‌های سیاسی قابل اداره خواهد بود.

وی افزود: رییس‌جمهور آتی نیز باید با آرای دو سوم نمایندگان مجلس انتخاب شود تا از حمایت و تأیید همه برخوردار باشد و انتخابی غیر از این روش، نقض قانون اساسی خواهد بود.

امیل لحود، سوم آذرماه سال ‪ ) ۱۳۷۷‬بیست و چهارم نوامبر سال ‪ (۱۹۹۸‬به مدت شش سال به عنوان رییس‌جمهور لبنان برگزیده شد و مجلس این کشور سوم شهریور ماه سال ‪ ۱۳۸۳‬وی را به مدت سه سال دیگر در این سمت ابقا کرد.

دوره کنونی ریاست جمهوری لحود سوم آذرماه سالجاری (‪ ۲۴‬نوامبر سال ‪(۲۰۰۷‬ به پایان می‌رسد.

لحود تاکید کرد روشی که گروه اکثریت برای انتخاب رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرده یعنی انتخاب با میزان نصف به علاوه یک آرای نمایندگان مجلس، منجر به ایجاد مشکل بزرگی در لبنان خواهد شد و این موضوع نشانه ورشکستگی این گروه سیاسی و تلاش برای ایجاد هرج و مرج سازماندهی شده‌است.

پیش از این ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان و از سران گروه ‪ ۱۴‬مارس گفته بود ما رئیس‌جمهور جدید را از گروه ‪ ۱۴‬مارس با نصاب یک دوم بعلاوه آرای نمایندگان انتخاب می‌کنیم.

وی افزوده‌بود: اگر رییس‌جمهور با حد نصاب دو سوم انتخاب نشد، راه‌حل در این است که قدرت مشترکی اختیارات رئیس‌جمهور را بر عهده گیرد و این دولت مقبول از سوی دو طرف به‌معنای وجود دو دولت در برابر هم نخواهد بود.

لحود در پایان این اتهام را که وی رئیس‌جمهور یک گروه خاص است رد کرد و گفت: من رئیس‌جمهور همه لبنان هستم، لبنانی قوی و به همین جهت از مقاومت در لبنان حمایت می‌کنم.

کد خبر 29693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز