همشهری آنلاین: منابع سیاسی لبنان از احتمال تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا ماه اکتبر خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی الملف، منابع سیاسی لبنان اعلام کردند: انتخابات ریاست جمهوری لبنان که قرار بود سه‌شنبه 24 سپتامبر (3 مهر) در پارلمان این کشور برگزار شود، با تاخیر به ماه آینده‌ میلادی موکول می‌شود.

منابع سیاسی لبنان دلیل این امر را عدم توافق رهبران احزاب سیاسی لبنان بر سر نامزد توافقی برای جانشینی امیل لحود، رییس‌جمهور حاکم این کشور عنوان کردند.

این منابع پیش بینی کردند که نبیه بری، رییس پارلمان لبنان برگزاری جلسه‌ پارلمان را به ماه اکتبر موکول سازد تا به این ترتیب احزاب لبنانی فرصت کافی برای ایجاد توافق بر سر رییس جمهور این کشور و پایان دادن به بحران سیاسی حاکم بر کشور را به دست آورند.

از سوی دیگر محمد فنیش، وزیر انرژی مستعفی لبنان و از وزیران سابق حزب‌الله لبنان در کابینه‌ی این کشور اظهار داشت: نمایندگان حزب‌الله لبنان در جلسه‌ نشست روز سه‌شنبه‌ پارلمان شرکت نخواهند کرد.

وی افزود: تا زمانی که توافق بر سر نامزد ریاست جمهوری ایجاد نشود حضور نمایندگان حزب‌الله نیز در این نشست غیر ممکن است.

فنیش تاکید کرد: تا زمانی که توافق بر سر حد نصاب نمایندگان شرکت کننده در این جلسه ایجاد نشود ما نمی‌توانیم در این نشست حضور یابیم، پسندیده‌تر است که حزب حاکم به مفاد قانون اساسی لبنان که بر انتخاب رییس جمهور بر اساس دو سوم نمایندگان تاکید دارد احترام گذارد.

از سوی دیگر نمایندگان گروه 14 مارس تاکید کردند که در جلسه‌ روز سه‌شنبه شرکت خواهند کرد.

برخی از نمایندگان این گروه نیز از دولت لبنان خواستند تا تدابیر امنیتی ویژه‌ای را جهت حمایت از امنیت نمایندگان پیش از شروع جلسه‌ی انتخاب رییس جمهور اتخاذ کنند.

در همین حال نبیه بری، رییس پارلمان لبنان تماس‌هایش را با سعد حریری، رهبر اکثریت پارلمان این کشور جهت ایجاد توافق نهایی بر سر انتخاب رییس جمهور آینده کشور ادامه می‌دهد.

عبدالمجید صالح، از نمایندگان جنبش امل لبنان نیز اظهار داشت: جلسه‌ روز سه‌شنبه‌ی پارلمان تنها یک جلسه مشورتی است امیدواریم که طرح بری به عنوان گذرگاهی برای دستیابی به راه‌کار مناسب جهت حل بحران سیاسی لبنان استفاده شود.

کد خبر 32322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز