همشهری آنلاین: رهبر مارونی‌های لبنان گفت: چنانچه گروه‌های سیاسی نتوانند درباره انتخاب رئیس جمهور جدید به توافقی برسند، احتمال شعله ورشدن جنگ داخلی در لبنان وجود دارد

 به گزارش فارس به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، نصرالله صفیر رهبر مارونی های لبنان گفت: چنانچه گروه‌های سیاسی لبنانی نتوانند درباره انتخاب رئیس جمهور جدید به تفاهمی برسند و روند انتخاب رئیس جمهوری توافقی به شکست منجر شود، احتمال بروز جنگ داخلی وجود دارد. زیرا برخی دولت های خارجی که در لبنان نفوذ دارند، می خواهند در این کشور جنگ داخلی شعله ور شود.

نصرالله صفیر افزود: کافی است فردی بخواهد پول و سلاح در اختیار گروهای لبنانی قراردهد و آنها را برای جنگ توجیه کند که در این صورت جنگ داخلی در لبنان شعله ور خواهد شد. لذا لبنانی‌ها باید به اصول ملی کشورشان پایبند باشند و نسبت به انتخاب رئیس جمهور توافقی به تفاهم برسند.

به نوشته الشرق الاوسط، تمام رهبران و مراجع دینی تاثیر گذار در روند تحولات سیاسی لبنان از جناح اکثریت(ائتلاف14 مارس) و مخالفان دولت بیروت خواسته اند، نسبت به انتخاب رئیس جمهور جدید به توافق برسند.

قراراست انتخابات ریاست جمهوری لبنان21 نوامبر(30آبان) با حضور نمایندگان پارلمان در صحن علنی مجلس این کشور برگزار شود. هنوز گروه‌های سیاسی لبنانی نتوانسته اند نسبت به انتخاب رئیس جمهور جدید به توافقی دست یابند.

کد خبر 37092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز