چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران خواستار افزایش اختیارات شهرداری‌ها شد و تأکید کرد: هیچ یک از اختیارات محوله مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها در اختیار شهرداران قرار نگرفته است.

به گزارش سما، محمدباقر قالیباف سه‌شنبه شب 30 مرداد، در نشست مشترک فراکسیون مدیریت شهری و شوراهای مجلس با شهرداران کلان شهرهای کشور هدف مشترک دولت و مجلس و شهرداری‌ها را ارتقای سطح زندگی مردم در بعد مادی و معنوی خواند.[در همین ارتباط]

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که تاکنون مغفول مانده جایگاه شهرداری‌ها در نظام اداری و تشکیلات دولتی است.

قالیباف با اشاره به اینکه با اختیارات کنونی شهرداران، ابتدایی‌‌ترین مشکلات شهری را نیز نمی‌توان حل کرد، از فراکسیون شهری مجلس خواست تا لایحه حمل و نقل عمومی کشور، لایحه مسکن و طرح بانک شهرداری‌ها را در زمان باقی مانده از عمر مجلس هفتم در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: ‌امروز به خصوص مشکلاتی که کلان‌شهرها و مراکز استان‌های ما دارند ریشه در مسایل امنیت، تولید ثروت، مسایل فرهنگی و اجتماعی، تولید قدرت، معرفت و منزلت دارد که همه این موارد با هم یکجا در بحث شهرها و مراکز جمعیتی خلاصه شده‌اند.

شهردار تهران با بیان این که مجلس 23  وظیفه را به اختیارات شهرداری‌ها اضافه کرده است گفت: من به جرأت می‌توانم بگویم که هیچ یک از این وظایف و اختیارات، در اختیار شهرداران قرار نگرفته است.

کد خبر 29639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز