همشهری آنلاین: مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که دلفین‌ها نیز همانند انسان‌ها به شبکه‌ای از روابط اجتماعی وصل هستند و زمان زیادی را با دوستان خود می‌گذرانند.

دلفین‌ها مانند انسان‌ها روابط اجتماعی دارند

به گزارش مهر، تحقیقات پیشین محققان نشان داده بود که دلفین‌ها پستاندارانی باهوش هستند که از رفتار دوستانه و متفاوتی با انسان‌ها برخوردارند اکنون این رفتار توجه محققان را به خود جلب کرده تا تحقیقات گسترده‌تری را در این رابطه انجام دهند.

تحقیقات محققان موسسه HBOI در دانشگاه فلوریدای آمریکا نشان می‌دهد، دلفین‌ها نیز همانند انسان‌ها با دوستان خود معاشرت داشته و زمان زیادی را با دوستان خود سپری می‌کنند.

محققان در تحقیقات خود الگوها و همین طور عملکردهای پیچیده ارتباطی و رفتاری ۲۰۰ دلفین را در مدت شش سال مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که دلفین‌ها نیز همانند انسان‌ها رفتارهای متفاوتی دارند و برخی از دوستان خود را بر دیگران ترجیح می‌دهند. برای مثال برخی از دلفین‌ها با برخی دیگر همراه هستند و از معاشرت با آنها لذت می‌برند اما از برخی دیگر دوری می‌کنند و تمایلی به برقراری ارتباط با آن‌ها ندارند.

اما نکته جالب توجه در این تحقیقات را می‌توان در این موضوع دانست که دلفین‌های پوزه دراز وقت بیش‌تری را صرف دوست‌یابی یا گذراندن زمان خود با دوستانشان می‌کردند.

"الیزابت موردک"، دانشمند زیست شناس HBOI در این رابطه می‌گوید: "زندگی گروهی دلفین‌ها نیز شبیه انسان‌هاست. در شهرهای کوچک انسان‌های کم‌تری زندگی می‌کنند و در شهرهای بزرگ‌تر نیز انسان‌های بیش‌تر. دلفین‌ها نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند آنها در اجتماعات کوچک از تعداد کم‌تر و در مکان‌های بزرگ از گروه‌های بزرگ‌تری برخوردارند."

کد خبر 295870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha