همشهری آنلاین: یافته‌های یک نظرسنجی که منتشر شده است نشان می‌دهد یک سوم آلمانی‌ها احساس می‌کنند آنگلا مرکل صدراعظم این کشور درمورد ماجرای رسوایی همکاری جاسوسی با آژانس امنیت ملی آمریکا آنها را فریب داده است.

یک سوم آلمانی ها مرکل را فریبکار می دانند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین،یافته های این نظرسنجی که موسسه افکارسنجی 'فورسا' انجام داده است، نشان می دهد 52 درصد از پرسش شوندگان معتقدند رسوایی جاسوسی دولت مرکل مهم یا بسیار مهم است.

رسوایی همکاری سازمان اطلاعات خارجی آلمان به نام 'بی ان دی(BND) با آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از شرکت ها و مقامات اروپایی، به اختلافات عمده ای در دولت ائتلافی سوسیال دموکرات و آسیب زدن به دولت مرکل منجر شده است.

در حالیکه صدراعظم آلمان، از ابتدای آشکار شدن رسوایی همکاری سازمان های جاسوسی این کشور و آمریکا، تلاش می کرد با سکوت در برابر این بحران دشوار آن را از سر بگذراند، اختلافات در دولت ائتلافی وی متشکل از حزب اتحاد مسیحی دموکرات به رهبری مرکل و سوسیال دموکرات به رهبری زیگمار گابریل، این تلاش ها را بی نتیجه کرد.

گابریل که علاوه بر تصدی وزارت اقتصاد و انرژی دولت، قائم مقام مرکل نیز هست، چندی پیش با اشاره به رسوایی سازمان های جاسوسی مرکل را تحت فشار قرار داد که 'آیا موارد دیگری از جاسوسی اقتصادی نیز هست که هنوز برملا نشده یا نه'.

به گفته گابریل، مرکل که از حدود 10 سال پیش قدرت را در آلمان در اختیار دارد، باید مسوولیت همه اقدامات بی ان دی را از آن زمان به بعد، برعهده گرفته و درمورد آنها توضیح دهد.

رسانه های آلمانی هفته گذشته مشاوران مرکل را به دروغ گویی به مردم پیش از انتخابات سال 2013 درمورد احتمال همکاری جاسوسی با آمریکا متهم کردند.

کد خبر 295718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha