همشهری آنلاین: فواد معصوم رییس جمهوری عراق در دیدار با وزیر دفاع ایران بار دیگر بر ادامه کمک‌ها و حمایت‌های تهران از دولت بغداد تاکید کرد.

 فواد معصوم خواهان ادامه کمک های ایران به عراق شد

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع ایران در ادامه دیدار با مقامات عراقی ، روز سه شنبه با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

معصوم در این دیدار گفت: دو کشور در همه زمینه ها از روابط خوبی برخوردارند و ما همواره از کمک ها و حمایتهای ایران در تمام سطوح استفاده کرده ایم .

وی با بیان اینکه تفکر داعش یک تفکر افراطی ، قومی و مذهبی است، افزود: فرماندهان این گروه تروریستی همان فرماندهان بعثی عراقی هستند که همان روحیه وحشیانه صدام را دارند.

رییس جمهوری عراق اضافه کرد: این تفکر صدامی بود که دو میلیون از شهروندان ایرانی و عراقی را قربانی کرد و جنگی به ایران تحمیل کرد که هیچ فایده ای برای عراق نداشت، با این وجود ایران از آوارگان و پناهندگان عراقی استقبال کرد و مخالفان صدام را مورد حمایت قرار داد.

وی افزود: صدام همچنین جنگ دیگری به کویت تحمیل کرد که نتیجه آن از بین رفتن زیرساختهای عراق بود.

وی گفت: افراطی گری بعثی همراه با قوم گرایی، داعش را بوجود آورد و جریان تروریستی با ادامه راه خسارت بار صدام در صدد فروپاشی عراق است .

وی افزود: اکنون باید با تفاهم و همکاری یکدگیر و بسیج عمومی ملت عراق، راه آنان را سد کنیم و داعش را از بین ببریم .

معصوم گفت: داعش شیعه ، سنی ، کرد ، عرب ، مسیحی و مسلمان نمی شناسد و همه را قربانی خواسته های خود می کند، بنابر این باید با وحدت همه اوقام مقابل وحشیگری داعش را بگیریم .

وی در پایان خواهان ادامه کمکهای ایران به عراق در جنگ علیه تروریسم و در همه زمینها شد .

سردار دهقان نیز در این دیدار به این نکته اشاره کرد که آمریکا با ایجاد بحران های طراحی شده و با حمایت از گروههای تروریستی و از طریق برخی متحدان منطقه ای، راهبرد ناامن سازی کشورهای مستقل را در پیش گرفته است.

وی افزود: تعلل اولیه آمریکا و متحدانش در ارایه کمک به مردم عراق نشان می دهد، آنان اهداف دیگری در ورای به اصطلاح مبارز با داعش دارند.

سردار دهقان اضافه کرد: تلاش ایران همواره این بوده که حمایت از دولت قانونی و ملت شریف عراق، فارغ از انتساب آنها به قوم و طایفه خاصی باشد و وحدت و یکپارچگی این کشور را مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین از حمله عربستان و برخی کشورهای عربی به یمن و کشتار مردم مظلوم یمنیها انتقاد کرد.

قدردانی وزیر خارجه عراق از حمایت‌های ایران

وزیر خارجه عراق از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه این کشور با داعش قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم جعفری" در دیدار "حسین دهقان" وزیر دفاع کشورمان گفت: عراق مشغول یک جنگ جهانی ضد تروریست‌هایی است که از بیش از 62 کشور آمده‌اند، و عراق تلاش می‌کند که وحدت خود را حفظ و از منطقه و دنیا در برابر خطر تروریسم حمایت کند.

قدردانی وزیر خارجه عراق از حمایت‌های ایران

سومریه نیوز به نقل از بیانیه وزارت خارجه عراق نوشت، که ابراهیم جعفری در این دیدار بر عمق روابط تاریخی ایران و عراق تأکید کرد.

جعفری با تمجید از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و ارائه تجربیات خود به عراق برای مقابله با خطر داعش، خاطرنشان کرد: عراق با کمک و حمایت کشورهای مختلف دنیا به شرط عدم حضور نظامی آنان، موافقت کرد.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه حضور مشاوران در صحنه، ضربه‌ای به حاکمیت این کشور نمی‌زند، اظهار داشت: حضور کشورها فقط در حد مشورت است و نه نظامی، و این امر با موافقت دولت و نمایندگان و طبق قوانین و ضوابط عراق صورت می گیرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران دیروز به منظور دیدار با مقامات عراقی و بررسی تحولات این کشور وارد بغداد شد.

کد خبر 295557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha