دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی حملات هوایی به مناطق مختلف یمن را روز دوشنبه از سرگرفتند.

ازسرگیری حملات متجاوزان سعودی به یمن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی ،مسئولان امنیتی یمن اعلام کردند: پس از پایان آتش بس پنج روزه در یمن ، جنگنده های عربستانی و متحدانش حملات هوایی را دوباره آغاز کردند .

شبکه تلویزیونی العالم نیز از بمباران توپخانه ای و موشکی دو منطقه مرزی الحصامه و شدا در استان صعده بدست جنگنده های سعودی خبر داد.

پرواز هواپیماهای جنگی و جاسوسی عربستان در آسمان استان صعده همچنان ادامه دارد.

همچنین جنگنده های عربستانی صبح امروز مواضع گروه انصارالله و نیروهای وفادار به علی عبد الله صالح رئیس جمهور اسبق یمن را در شهر عدن در جنوب این کشور بمباران کردند .

نیروهای تجاوزگر عربستان امروز به دو هواپیمای حامل کمکهای بشردوستانه متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز اجازه ورود به فرودگاه صنعا را ندادند.

آتش بس پنج روزه در یمن با هدف ارسال کمک های انسانی به مناطق بحرانی این کشور ساعت 11 به وقت محلی دیشب به پایان رسید.

همزمان با پایان زمان آتش بس پنج روزه در یمن توپخانه های ارتش عربستان نیز امروز مناطق اطراف مرزهای عربستان و یمن را گلوله باران کردند .

حملات هوایی و درگیری ها در یمن در حالی از سرگرفته شد که اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن دیروز درخواست کرده بود مدت اجرای آتش بس انسان دوستانه در یمن پنج روز دیگر تمدید شود .

از سوی دیگر، کنفرانس سه روزه ای موسوم به نجات یمن از دیروز در ریاض آغاز شد؛ اما گروه انصار الله که بخش های وسیعی از یمن را تحت کنترل دارد ، در این کنفرانس حضور ندارد .
مردم یمن تاکید کردند " گفتگو در کشوری که حملات به یمن از آنجا آغاز شده، محال است".

پاسخ به تجاوزات سعودی، قطعی است

نماینده جنبش انصار الله یمن تأکید کرد: پاسخ ما به تجاوز نظامی عربستان سعودی به کشورمان قطعی است.

زیاد علی شریف در نشست تخصصی بررسی علل و پیامدهای حمله آل سعود به یمن، که درتهران برگزارشد، در پاسخ به این که‌ آیا انصار الله به تجاوز عربستان سعودی پاسخ خواهد داد، گفت: بله پاسخ ما قطعی است اما زمان آن بستگی به میدان کار و شرایطی دارد که با آن مواجهیم و پشت سر می گذاریم.

وی افزود: اکنون چند جبهه در یمن وجود دارد که نخستین آن جبهه داخلی است و برای ما اهمیت دارد که یمن را از لوث تکفیری ها و منتسبان به عربستان سعودی پاک کنیم و در آینده قطعاً به تجاوز عربستان پاسخ خواهیم داد.

نماینده جنبش انصارالله تاکید کرد: ما عربستان سعودی را دشمن یمن می دانیم و توجیهی برای حضور در نشست ریاض نمی بینیم.

وی گفت: اکنون در نشست ریاض کسی که نماینده مردم یمن باشد حضور ندارد.

وی تصریح کرد: در این نشست برخی افراد حضور دارند که یمن و ملتش را در قبال دریافت پول و امکانات فروخته اند و طبعاً نماینده این ملت نیستند.

علی شریف گفت: نشست ریاض هدفی را پیگیری نمی کند جز این که در پی تجزیه یمن به اقلیم های محدود با حاکمیت چند دولت کوچک است بر این اساس اهداف مردم یمن در این نشست پیگیری و محقق نمی شود.

عضو جنبش انصارالله با رد ادعای عربستان و بهانه تجاوزش به یمن مبنی بر تلاش برای بازگرداندن دولت قانونی در این کشور گفت: این ادعا در حالی است که گفتگوی احزاب سیاسی در حال ثمر دادن بود.

کد خبر 295428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha