سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاهدان عینی وساکنان محلی شهر عسیلان در استان شبوه گفتند: پس از درگیری شدید امروز صبح میان انصارالله وتروریست های القاعده ونیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، انصار الله توانست کنترل این شهر را به دست بگیرد.

 انصار الله شهرعسیلان را از تروریست ها پاکسازی کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری عدن الغد، شاهدان عینی افزودند: نیروهای انصار الله با پیشروی زیاد در شهر عسیلان استان شبوه، توانستند تروریست های القاعده ونیروهای طرفدار هادی را از این شهر بیرون برانند.

در این درگیری ها که تاکنون نیز ادامه دارد شمار زیادی از تروریست های القاعده ونیروهای هادی کشته ویا به اسارت انصار الله درآمدند.

خبرنگار عدن الغد در این شهر گفت: نیروهای انصار الله از حدود یک ماه قبل تاکنون با نفوذ در شهر عسیلان ، دروازه های آن را به دست گرفته بودند.

از سوی دیگر جنبش انصار الله شهر حرض در مرز مشترک یمن و عربستان را منطقه نظامی بسته اعلام کرد و از ساکنان این شهر خواست خانه های خود را تخلیه کنند.

انصار الله همچنین در راستای آماده سازی نیروهای خود برای مقابله با متجاوزان عربستانی با ایجاد مراکز بازرسی امنیتی در مرز مشترک یمن با عربستان کنترل گذرگاه مرزی الطوال را به دست گرفته ومانع رفت وآمد به این منطقه شدند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.

کد خبر 294908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha