دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشورهای متخاصم به سرکردگی عربستان سعودی روز دوشنبه نیز استان های حجه، صعده، تعز و مارب یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند.

 ادامه حملات وحشیانه عربستان به خاک یمن

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساکنان محلی و شاهدان عینی از حملات توپخانه ای ائتلاف عربستان به دو استان حجه و صعده خبر دادند.

جنبش مردمی انصارالله اعلام کرد که در پاسخ به تجاوز عربستان که در آن بیش از یکصد و پنجاه توپ به دو استان حجه و صعده در یمن شلیک شد، شهرهای مرزی جزان و نجران را هدف راکت و گلوله باران قرار داده است.

جنگنده های سعودی نیز امروز شهر تعز در مرکز و مناطق نفت خیز استان مارب در شرق صنعا (پایتخت) را هدف حملات هوایی قرار دادند.

عربستان چند روز قبل اعلام کرد که از روز سه شنبه به مدت پنج روز در یمن آتش بس اجرا می کند.

هر چند گروهی متشکل از 17 نهاد کمک رسان بین المللی دیروز اعلام کردند که آتش بس پنج روزه برای رساندن کمک به مردم یمن که بیش از شش هفته است هدف حملات عربستان و همپیمانانش قرار دارند، کافی نیست. عربستان علاوه بر تجاوز هوایی، فرودگاه ها و بنادر یمن را تحت محاصره قرار داده و امکان رساندن محموله های کمکی را سلب کرده است.

عربستان و همپیمانانش با حمایت آمریکا از تاریخ ششم فروردین سال جاری به بهانه حمایت از عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن تجاوز نظامی به خاک این کشور را آغاز کردند. تاکنون هزاران غیرنظامی در این حملات کشت شده و صدها هزار نفر دیگر بی خانمان شده اند.

سازمان های بین المللی و نهادهای کمک رسان درباره بروز بحران انسانی در نتیجه نابودی زیرساخت ها و محاصره یمن، هشدار داده اند.

کد خبر 294780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha