همشهری آنلاین: عربستان دستکم نام ۱۰ کشور حامی تروریسم را در فهرست سیاه این کشور قرار داد .

۱۰کشور در فهرست سیاه عربستان قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، عربستان سعودی روزجمعه در اقدامی عجیب با قراردادن نام برخی کشورهای عربی ، منطقه ای و بین المللی را شامل الجزایر ، سوریه ، ترکیه ، ایران،کره شمالی ، اکوادور ، اتیوپی ، اندونزی ، میانمار ، پاکستان در فهرست سیاه این کشور ، ازهمه سازمان ها و نهادهای داخلی عربستان خواست در معاملات مالی خود با این کشورها احتیاط ‌و تا حد امکان پرهیز کنند.

روزنامه عربستانی مکه گزارش داد وزارت خارجه عربستان این کشورها را به دست داشتن در فعالیت های مشکوک ازجمله حمایت مالی از گروههای تروریستی و پول شویی متهم کرده است.

وزارت خارجه عربستان همچنین به همه نهادها و سازمان های رسمی و داخلی خود هشدار داد تا حد امکان از همکاری و معاملات پولی با کشورهای مذکور خودداری کنند .

به گزارش خبرگزاری معا از قدس اشغالی ،براساس گزارش روزنامه مکه کشورها در فهرست سیاه عربستان به دو گروه تقسیم شدند .

عربستان در این فهرست ایران و کره شمالی را به حمایت مالی تعمدی از تروریسم و پول شویی متهم کرد و کشورهایی مانند الجزایر ، اکوادور ، اتیوپی ، اندونزی ، پاکستان ، ترکیه ، میانمار و سوریه را در گروه دوم قرار دارد و آنان را به خودداری از اجرای تعهدات شان در همکاری با کار گروه مالی ویژه مبارزه با پول شویی و تروریسم متهم کرد.

درپی انتشار این فهرست سیاه برخی کشورها ازجمله به آن واکنش نشان دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر با رد ادعای عربستان ، اعلام کرد انتشار چنین فهرستی به روابط دو کشور صدمه می زند .

روزنامه فرانسوی زبان الوطن الجزایر نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد درج نام الجزایر در فهرست کشورهای سیاه عربستان به اختلاف های این دو کشور درباره عملیات نظامی طوفان قاطعیت و مداخله نظامی عربستان در یمن بر میگردد . الجزایر از مخالفان حمله نظامی به یمن بود و در ائتلاف منطقه ای به رهبری عربستان درحملات هوایی علیه گروه انصار الله در یمن مشارکت ندارد.

کد خبر 295828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha