همشهری آنلاین: یک مجتمع بزرگ نساجی و پوشاک بنام سبلان پارچه سه‌شنبه با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت صنایع و معادن در استان اردبیل به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن،رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از کارخانه سبلان پارچه ،گفت: امروز ملتها با عشق از ایران نام می برند و از ایران تقاضای همراهی برای آبادانی کشورهای خود و گره گشایی دارند.

دکتر احمدی نژاد افزود: امروز عرصه وسیع و بی انتهایی برای تلاش و خلاقیت ملت ایران در پیش روی ما گشوده شده و ملت ایران در پیشرفت ، حرکت پرشتابی را آغاز کرده است به نحوی که در حوزه های مختلف علوم ، دستاوردهای بی نظیر و منحصر به فردی حاصل شده است.

در این مراسم همچنین سرپرست وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه صنعت نساجی از قدیمی ترین و جدی ترین بخش های صنعت بوده و محصولات آن مورد توجه بازارهای جهانی است گفت: این صنعت به علت بی توجهی به آن دچار فراز و نشیب شده است.

مهندس محرابیان با بیان اینکه از مجموع 80 هزار واحد صنعتی و معدنی کشور 10 هزار واحد آن مربوط به صنعت نساجی است افزود : از 1 میلیون و 720 هزار شغل موجود در بخش صنعت و معدن 320 هزار شغل با این صنعت مرتبط می باشد.

وی با بیان این که نسبت سهم سرمایه گذاری در بخش نساجی خیلی کمتر از میزان اشتغال است تاکید کرد با مدیریت صحیح ونیز سرمایه گذاری  بیشترمی توان اشتغال بیشتری در این صنعت ایجاد کرد.

سرپرست وزارت صنایع و معادن در ادامه با تشکر از وزیر سابق صنایع و معادن برای تلاش بمنظور حذف تجمیع عوارض در صنعت نساجی و چرم و تسری شرایط قانون ترجیحی برای بخش نساجی در برنامه چهارم توسعه ، پرداخت مابه التفاوت افزایش نرخ تسهیلات ارزی اختصاص یافته به این بخش را در سالهای گذشته خواستار شد.

وی همچنین تشکیل صندوق بیمه صنعتگران بمنظور جبران ریسک تغییر تسهیلات ارزی و تشکیل کمیته  مشترک با جهاد کشاورزی برای افزایش کیفیت و کمیت برداشت پنبه شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط مساعد تولید محصولات در ایران ازجمله هزینه پایین انرژی و خدمات تولید و نیز وجود نیروی متخصص، بر افزایش کیفی تولید و ورود به بازارهای جهانی تاکید کرد.

این کارخانه با اعتباری بالغ بر هزار و 800 میلیارد ریال و بهره مندی از ماشین آلات مدرن با فناوری روز دنیا، برای بیش از 5 هزار و 500 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

کد خبر 29511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز