همشهری آنلاین: ششمین نمایشگاه بین المللی بیسکویت،شیرینی و شکلات با حضور بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی با حضور سرپرست وزارت صنایع و معادن در تهران گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن ؛ علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به ارزش افزوده بالای شیرینی و شکلات در بخش صنایع غذایی کشور و عزم دولت بر حمایت از سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت گفت : درحال حاضر 10 درصد صنایع غذایی کشور متعلق به این بخش است.

سرپرست وزارت صنایع و معادن افزود:هم اکنون از مجموع 500 میلیون دلار صادرات صنایع غذایی کشور بیش از 200 میلیون دلار یعنی 40 درصد صادرات این بخش مربوط به شیرینی و شکلات و بیسکویت است که با توجه بیشتر به این مقوله ، رشد بیشتر ارزش افزوده آن را شاهد خواهیم بود.

سرپرست وزارت صنایع و معادن درخصوص میزان تولید قند و شکر نیز گفت:میزان تولید این محصول نسبت به سالهای قبل کاهشی نداشته و این فراز و نشیبها همیشه وجود داشته است اما سعی می شود با برنامه ریزی و تغییر تعرفه واردات ،‌ این مشکلات نیز کاهش یابد.

گفتنی است ؛ ششمین نمایشگاه بین المللی بیسکویت ، شیرینی و شکلات از 22 تا 25 مهر با حضور 210 شرکت داخلی و 42 شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاههای تهران برپاست.

کد خبر 33905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز