همشهری آنلاین: پنجمین نمایشگاه بین المللی نان،شیرینی، و شکلات روز شنبه 6 آبان با حضور وزیر بازرگانی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بازرگانی د راین نمایشگاه که تا روز نهم آبان ادامه خواهد یافت 189 شرکت داخلی و 34 شرکت خارجی از 26 کشور جهان از جمله کشورهای استرالیا، بلزیک، چین،امارات متحده عربی،فرانسه،هند، مالزی،عربستان سعودی، اسکاتلند، سنگاپور، کره حنوبی، اسپانیا،سریلانکا و سوئد محصولات خود را به نمایش می گذارند.

صنعت شیرینی و شکلات در سال گذشته 150 میلیون دلار صادرات داشته است لذا باید سرمایه‌گذاری بیشتر با هدف توسعه صادرات شیرینی و مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر  به گزارش ایسنا، سیدمسعود میرکاظمی‌ ـ وزیر بازرگانی ـ در حاشیه بازدید از نمایشگاه نان و شیرینی و شکلات در جمع خبرنگاران گفت: کشورمان توان افزایش صادرات شیرینی و شکلات را تا پنج برابر میزان فعلی دارد.

میرکاظمی‌ در ادامه با ارزیابی مثبت از وضعیت صادرات شیرینی و شکلات عنوان کرد: این صنعت قادر است با استفاده از تمامی‌ امکانات موردنیاز، حمایت‌های دولت و افزایش سرمایه‌گذاری رشد قابل توجهی بیابد بنابراین باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.

وزیر بازرگانی تاکید کرد: هنوز بر روی بازار‌های هدف مطالعه کافی انجام نشده و شبکه‌های توزیع در خارج از کشور باید هرچه بیشتر فعال شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کالا‌های ساخت داخل به خارج از کشور صادر می‌شوند، عنوان کرد: با بهبود کیفیت، بهره‌مندی از بازار‌های بین‌المللی و یافتن بازار‌های جدید در کشور‌های همسایه ایران، آفریقا، جنوب شرق آسیا و سایر کشور‌ها قطعا میزان صادرات نیز رشد می‌یابد.

میرکاظمی‌ درباره نحوه مشارکت با شرکای خارجی و استفاده از برند‌های معروف جهانی گفت: باید شرکت‌های خارجی صاحب نام که از نشان تجاری معروف در دنیا برخوردارند به عنوان ظرفیت مازاد استفاده کرد نه این که آنها را جایگزین توانمندی‌های خود کنیم.

وی خاطرنشان کرد که وزارت بازرگانی تاکنون بر لزوم ایجاد ظرفیت‌های اضافی با استفاده از توان سایر شرکت‌های خارجی توصیه کرده است.

میرکاظمی‌ در ادامه به این سوال که اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌اعلام کرده است که میزان واردات سال 84 را چهار تا شش درصد رشد داشته نظر وزارت بازرگانی چیست؟ پاسخ داد: آماری که از سوی وزارت بازرگانی اعلام شد طبق آمار گمرک بوده و این آمار بیان می‌کند که میزان واردات هر شش ماه یک درصد افزایش داشته است.

وزیر بازرگانی همچین درباره وضعیت واردات شکر برای صنایع شیرینی و شکلات نیز تاکید کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در مورد واردات شکر با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

کد خبر 6721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز