همشهری آنلاین: ‌سرپرست وزارت صنایع و معادن به منظور بازدید از پروژه های صنعتی ایران و مذاکره با مقامات صنعتی سوریه به دمشق سفر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن،سرپرست وزارت صنایع و معادن و هیئت همراه در نخستین روز از سفر خود به سوریه ، در بازدید از کارخانه تولید سمند در سوریه (سیامکو) در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

علی اکبر محرابیان در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت کارخانه ایران خودرو در سوریه خواستار احداث کارخانه های مشابه در دیگر کشورهای متقاضی شد.

وی درجمع خبرنگاران سوری و ایرانی و شبکه تلویزیونی سوریه گفت:توسعه فعالیت های صنعتی و ازجمله تولید سمند در سوریه باعث تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور شده است.

سرپرست وزارت صنایع و معادن اظهار داشت:با مذاکراتی صورت گرفته شهرک قطعه سازی قطعه سازان ایرانی نیز در شهرک "عدرا" در مجاورت کارخانه سیامکو احداث خواهد شد و قطعه سازان ایرانی می توانند همکاری مشترکی با بخش خصوصی سوریه آغاز کنند.

کارخانه ایران خودرو در فاز اول روزانه 25 دستگاه سمند تولید می کند و تا پایان امسال تولید روزانه خود را به 40 دستگاه و تولید سالانه را به 10 هزار دستگاه در یک شیفت افزایش می دهد.

فاز اول کارخانه سیامکو 250 فرصت شغلی برای ایران و سوریه ایجاد کرده است.

سرپرست وزارت صنایع و معادن و هیئت همراه طی دو روز اقامت خود در سوریه ضمن بازدید از پیشرفت پروژه های صنعتی جمهوری اسلامی ایران مانند خودرو و سیمان در این کشور ، با رئیس جمهوری و نخست وزیر وزیر صنایع و وزیر اقتصادمردمی این کشور نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

علی اکبر محرابیان پیش از سفر به سوریه با اشاره به گسترش روابط صنعتی تهران - دمشق گفت:با تحکیم و تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه ، فعالیتهای صنعتی دوکشور گسترش می یابد.

وی با اشاره به فعالیت های ایران در زمینه خودروسازی در سوریه خاطرنشان کرد: خودورسازی یکی از راههای مهم توسعه مناسبات اقتصادی وصنعتی بین دوکشور است و دراین زمینه برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

وی افزود : ایجاد مجموعه ا ی ‌با 40 قطعه ساز درکنار خودروسازی سیامکو (شام) ، بمنظور ارتقای این صنعت از مونتاژ به تولید خودرو ، از دیگر برنامه های ایران در سوریه خواهد بود.

سرپرست وزارت صنایع ومعادن ساخت اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی در سوریه را از مذاکرات سفر خود دانست و خاطرنشان کرد : درصورت حصول توافقات لازم در این زمینه ، تولید اتوبوس در این کشور آغاز می شود.

محرابیان در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین نشست کمیته صنعت ‌ومعدن ابراز امیدواری کرد:دو کشور بتوانند در این نشست به توافقات مناسبی برای حرکت صنعتی دو کشور در 5 سال آینده دست یابند.

وی پیشرفت پروژه های صنعتی ایران در سوریه در دوسال اخیر را چشمگیر دانست و افزود : حجم تعاملات صنعتی  دراین مدت افزایش یافته است  و پیش بینی می شود در آینده نیز بیشتر شود.

کد خبر 31192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز