پنجشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برپایی نخستین نمایشگاه زنان سفالگر ایران، سه نشست تئوریک با عنوان «حلقه‌های تفکر» و 14 کارگاه آموزش سفال و سرافیک در فضای باز فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

در نشست‌های حلقه‌های تفکر با هدف طرح مباحث نظری و بنیادین درخصوص سفال و سرامیک و طرح موضوعات ریشه ای نظیر اسطوره شناسی در سفال، روان شناسی در سفال، معناگرایی در سفال، رابطه متقابل فن آوری و سفال و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران این نشست‌ها 13 تا 15 شهریور از ساعت 17 تا 19 با حضور اساتید برجسته و صاحبنظران صاحب سبک این عرصه برپا خواهد شد.

همچنین با هدف آشنایی عموم مردم بامقوله سفال و سرامیک و جلب علاقه‌مندی آنان 13 تا 19 شهریور از ساعت 10 تا 19 امکانات تهیه سفال و سرامیک در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا زیرنظر اساتید مجرب ضمن انجام کار عملی با اصول پایه‌ای این هنرها آشنا شوند.

علاوه بر این کارگاه‌های تخصصی آموزش سفال و سرامیک ویژه دوره‌های پیشرفته نیز 13 تا 19 شهریور از ساعت 16 تا 19 برپا می‌شود.

در این نشست‌ها اساتیدی نظیر عربعلی شروه، دکتر هایده صیرفی، مرضیه قره داغی، سعادتمند، عشرت سیروس، محمد مکاری، منیره مطهری، فاطمه کریمی، چوبک، پیمان سجادی و ... در بخش‌های مختلف به تدریس خواهند پرداخت.

همه این کلاس‌های آموزشی برای عموم آزاد و رایگان خواهد بود.

 نخستین نمایشگاه زنان سفالگر ایران ساعت 17 شنبه دهم شهریور در فرهنگسرای نیاوران افتتاح خواهد شد و تا 27 شهریور ماه جاری دایر خواهد بود.

کد خبر 29999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز