همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمایت جامعه جهانی را برای نجات انسان ها و انهدام باندهای قاچاق انسان خواستار شد.

 موگرینی خواستار حمایت جامعه جهانی از مقابله با قاچاق انسان شد

به گزارش ايرنا به نقل از هفته نامه 'لو پوئن'، موگرینی روز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل با فراخواندن جامعه جهانی به حمایت از برنامه اتحادیه اروپا در مقابله با باندهای جنایی قاچاق انسان، عنوان کرد: اولویت ما نجات انسان ها و پیشگیری از افزایش تلفات در دریای مدیترانه است.

وی همچنین بر لزوم همکاری بین المللی و توجه به جنبه های انسانی، سیاسی و امنیتی 'شرایط بی سابقه' به وجود آمده در مورد مهاجران غیرقانونی، تاکید کرد.

به گفته موگرینی، این پدیده نه یک فوریت انسانی و بشردوستانه بلکه بحرانی امنیتی است چرا که شبکه های قاچاق انسان با فعالیت گروه های تروریستی و شبکه های مالی (غیر قانونی) مرتبط هستند.

وی افزود: اتحادیه اروپا سرانجام آماده است تا مسوولیت های خود را در قبال نجات جان انسان ها، پذیرش پناهندگان، برخورد با ریشه های این پدیده و برخورد با گروه های تبهکار بپذیرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن فراخواندن جامعه جهانی به همکاری با اتحادیه اروپا یادآور شد: نه تنها اتحادیه اروپا، بلکه جامعه جهانی در برابر نجات جان پناهجویان و آواره ها مسوول است.

موگرینی همچنین مقامات لیبی را به همکاری با اروپا فراخواند و تأکید کرد: ما برای حل این بحران باید در کنار یکدیگر و نه در مقابل یکدیگر، اقدام کنیم.

وی افزود: به لیبی پیام می دهیم که اروپا آماده است تا به هر صورت ممکن به شما کمک کند. اروپا در کنار شما خواهد بود.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، بیش از یک هزار و 700 مهاجر غیرقانونی که تلاش می کردند خود را به خاک اروپا برسانند، جان خود را در آب های مدیترانه از دست دادند.

اروپا از روز دوشنبه تلاش خود را برای تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرده است. به موجب این قطعنامه، اروپا مجاز خواهد بود برای مقابله با موج مهاجران از سواحل لیبی، به اقدام نظامی دست بزند.

عملیات نظامی اتحادیه اروپا با چراغ سبز مسوولان این اتحادیه در دستور کار قرار گرفته و نیروهای دریایی ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیا از هم اکنون خود را برای این عملیات در آب های بین المللی آماده می کنند.

این عملیات قرار است بمحض موافقت شورای امنیت، از ماه ژوئن (خرداد/ تیر) اجرا شود.

کد خبر 294910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha