همشهری آنلاین: دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات گفت: هیچ‌گونه نظارتی بر واردات شیرینی و شکلات صورت نمی‌گیرد و بر اساس آمار بدست آمده سالانه گردش مالی قاچاق آدامس ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ايسنا، جمشید مغازه‌ای با بیان اینکه آدامس در میان کالاهای وارداتی صنعت شیرینی و شکلات بیشترین سهم را دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این‌ کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود از نظر کیفیت مورد تایید نیست و به‌طور کلی جزو کالاهای شناخته نشده به حساب می‌آید.

وی میزان تولید شیرینی و شکلات طی سال گذشته را معادل یک میلیون و 596 هزار تن عنوان کرد و گفت: از این میزان 240 هزار تن به ارزش 598 میلیون دلار صادر شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات ادامه داد: شیرینی و شکلات ایران حتی به کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز راه پیدا کرده است.

مغازه‌ای در خصوص قیمت شیرینی و شکلات اظهار کرد: قیمت این محصول در سال جاری با توجه به شرایط فعلی افزایش نمی‌یابد اما اگر قیمت مواد اولیه و سایر عوامل تولید افزایش یابد به تبع آن قیمت شیرینی و شکلات نیز افزایش خواهد داشت.

وی مهمترین مشکل صنعت شیرینی و شکلات را نبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: اگر اینگونه مشکلات برطرف شود این صنعت قابلیت ارتقای بیشتری دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات با بیان اینکه بسته‌بندی در قیمت تمام شده کالا تاثیر مستقیمی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیرینی و شکلات جزو کالا‌های لوکس به حساب می‌آید طبیعی است که در ازای بسته‌بندی و کیفیت مطلوب قیمت بیشتری داشته باشد.

کد خبر 293605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha