مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: در صورت تصویب سازمان ترافیک و راهنمایی و رانندگی، خطوط ویژه تاکسی در تهران ایجاد می‌شود.

مهندس تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هم‌اکنون کار کارشناسی برای احداث این خطوط در حال انجام است و با توجه به صرفه‌جویی در زمان سوخت به نظر می‌رسد اجرای این طرح بتواند موفقیت‌آمیز باشد.

وی افزود: تعدادی از خطوطی که هم‌اکنون در دست مطالعه است، با خطوط اتوبوسرانی مشترک بوده و سایر خطوط نیز به صورت مجزا احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به این که تاکسیهای «ون» و «مسافربرهای شخصی» تنها تا 30 مردادماه سال جاری برای مراجعه به شرکتهای تاکسیرانی و معرفی خود و تعیین خطوط مربوطه مهلت دارند، گفت: پس از آن برابر هماهنگی انجام شده راهنمایی و رانندگی نسبت به ابطال کارت سوخت این دسته از خودروها اقدام خواهد کرد.

به گفته وی قرار است تمامی «مسافربرهای شخصی» و «ون‌ها» در 160 خط تهران فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به این که هم‌اکنون یکهزار و 385 دستگاه «ون» در تهران فعال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه شمار «ون‌ها» به 4 هزار دستگاه برسد.

وی در خصوص توسعه ناوگان تاکسیرانی گفت: بر اساس آخرین جلسه با مدیر عامل شرکت ایران خودرو مقرر شده است،70 درصد از 6 هزار و 200 دستگاه تاکسی که قرار است توسط ایران خودرو در اختیار تاکسیرانی قرار گیرد تا پایان شهریور ماه تحویل شود که در این صورت شاهد تحول در تاکسیرانی خواهیم بود. از سوی دیگر در خصوص نوسازی نیز بیش از 3 هزار دستگاه تاکسی در نوبت قرار دارند که امیدواریم مسوولان ستاد تبصره 13 هر چه سریعتر نسبت به تعویض تاکسیهای فرسوده به صورت کلید با کلید اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از ورود حدود 300 دستگاه تاکسی خارجی تا پایان شهریورماه به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: فعلا این تاکسیها دو مدل «کمری» و «امپین پروتون» است که این تاکسیها کاملا استاندارد بوده و مجهز به پرینتر هستند. این تاکسیها در ایستگاههای خاص مستقر شده و به هیچ عنوان در تهران به صورت گردشی کار نمی‌کنند. به گفته وی کرایه این تاکسیها بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تهران خواهد بود.

تیموری با اشاره به کنترل سوخت تاکسی‌ها و برخورد با متخلفین، گفت: تاکنون با تعداد زیادی از متخلفین در این زمینه برخورد و امتیاز تاکسی آنها ابطال شده است.

کد خبر 29483

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز