دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت کار و امور اجتماعی، از افزایش نرخ بیکاری در روستاهای کشور اظهار نگرانی کرد.

به گزارش مهر، جواد فرشباف در همایش مشترک برنامه‌ریزی استانداری‌ها و  رؤسای سازمان کار استان‌ها نرخ بیکاری روستاها در بهار سال جاری را 7/10 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در کشور رو به افزایش است، اما افزایش نرخ بیکاری در روستا‌ها باعث نگرانی نسبت به سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است.
فرشباف با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در حال افزایش است، گفت: براساس برنامه چهارم توسعه سالانه باید 900 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود در حالی که در شرایط فعلی برای کنترل نرخ بیکاری باید سالانه یک میلیون و 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا نرخ بیکاری از رقم کنونی فراتر نرود. فرشباف درباره گسترش طرح‌های زودبازده نیز تصریح کرد: 2/83 درصد از بنگاه‌های زودبازده نمونه‌گیری شده، فعال بوده و به بهره‌برداری رسیده‌اند و 2/4 درصد آماده بهره‌برداری و 5/7 درصد در حال تجهیز و در 6/4 درصد بنگاهی فعال مشاهده نشده است. وی تاکید کرد: اینکه این طرح با 6/4 درصد انحراف اجرا شده نشانه عملکرد مطلوب طرح‌های زودبازده است و از نظر مجریان این طرح‌ها، 80 درصد اشتغال پیش‌بینی شده در هر بنگاه محقق شده است.
یک میلیون و 200 هزار نیروی کار جدید
وزیر کار و امور اجتماعی نیز در این مراسم اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله، سالانه حداقل 200 میلیارد دلار است. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 130هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، گفت: از این میزان 50 درصد در زمینه تسهیلات اشتغال‌زایی در حال استفاده است.
سید محمد جهرمی در ادامه در مورد بحث نظارت بر تسهیلات ارائه شده بنگاه‌ها افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد تنها 6/4 درصد انحراف در این زمینه وجود داشته است به نحوی که کسانی که چنین وضعیتی داشته باشند، باید به زمان حال و در همان روز مبلغ تسهیلات را برگردانند زیرا در غیر این صورت 6 درصد جریمه خواهند شد.
کد خبر 29431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز