پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک ابتکار جالب و خلافانه برای آگاه کردن مردم از شرایط دشوار زندگی کارگران با یک دستگاه خودکار فروش تی شرت و جمع کردن اعانه برای آنها!

اعانه برای کارگران

تبلیغات نشان داده است که در همه زمینه‌های زندگی  تجاری و اجتماعی حرف اول را می زند. به همین علت نیز گرایش افراد به سمت این ابزار و برگ برنده برای رسیدن به اهداف روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر نهادهای اجتماعی و تجاری با جدیت تمام از این ابزار برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌برند.

در این میان انجمن و نهاد‌های خیریه نیز بیکار ننشسته و با استفاده از ابزار تبلیغات به جمع‌اوری اعانه بیشتر از مردم متوصل شده‌اند. اگرچه نهادهای خیریه و NGOها، باید به صورت هوشمندانه رفتار کنند تا بتوانند توجه مردم را جلب کنند. به عبارت دیگر فقط نیک‌اندیشی برای جلب کمک‌های مردم کافی نیست، بلکه ابزار قدرتمند تبلیغاتخلاقانه هم مورد نیاز است.

بسیاری اوقات افراد اگر به صورت "عینی" با درد و رنج دیگر مردمان آشنا شوند، در جهت کمک به آنها گام‌هایی کوچک اما مؤثر خواهند برداشت.

شاید بشود؛ دقایق بسیار در مورد شرایط سخت و دشوار زندگی کارگران در کشورهای توسعه‌نیافته دنیا به مردم توضیح داد و به آنها عدد یا نمودار نشان داد. اما اگر به جای این کار ها تنها عکسی به مخاطب نمایش داده شود و یا به جای تمرکز بر شرایط زندگی میلیون‌ها نفر به هر یک از افراد تنها دقایق کوتاهی از زندگی واقعی آنها را نمایش داد، آن زمان است که افراد بسیار راحت‌تر آن شرایط دشوار را تصور و درک می‌کنند.

اعانه برای کارگران

اقدام به خرید از دستگاه خودکار فروش تی‌شرت ارزان

اعانه برای کارگران

نشان دادن صحته‌هایی از کار سخت گارگران با توضیحات

اعانه برای کارگران

 16 ساعت کار با دستمزد پایین برای دوختن لباس های ارزان

اعانه برای کارگران

آیا هنوز می‌خواهی این تیشرت 2 یورویی را بخری؟

اعانه برای کارگران

خرید یا دادن مبلغ تی‌شرت برای اعانه

اعانه برای کارگران

ممنون از شما

دقیقا برای همین بینش بود که یک نهاد غیرانتفاعی به نام انقلاب مد( Fashion Revolution )در روز ۲۴ آوریل که مصادف با سالگرد فروریختن و تخریب یک مجمتع تولید لباس در بنگلادش و کشته شدن بیش از هزاران کارگر بود، تصمیم گرفت، تبلیغ متفاوت و تأثیرگذاری در خصوص نمایش زندگی آنان انجام دهد.

نتیجه خواست آنها یک دستگاه فروش خودکار تی‌شرت شد که انها آن را در شهر برلین نصب کردند که ظاهرآ دستگاه؛ تی‌شرت‌های ارزان  به قیمت۲ یورو می‌فروخت.

اما وقتی عابرین تصمیم به خرید این تیشرت‌های 2 یورویی می‌گرفتند، قبل از تحویل تی‌شرت به آنها ویدئویی نمایش داده می‌شد که نشان می‌داد این لباس‌های بسیار ارزان‌قیمت حاصل بیگاری کارگرانی در آسیا است که گاه به دستمزد کمتر  از یک دلار نیز قانع هستند و به مدت ۱۶ ساعت تمام کار می‌کنند!

ویدئویی که توسط دوربین‌های این دستگاه فروش خودکار گرفته شده بود، نشان می‌داد که کاربران دستگاه، بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته‌ و در انتها به جای خرید، ترجیح دادند، پول را برای بهبود شرایط زندگی همین انسان‌ها، هدیه کنند و از خرید تی‌شرت صرف‌نظر کنند.

برگرفته از؛ دیلی میل

کد خبر 294134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha