سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایده "مزایده صرف ناهار" با مشاهیر و افراد موفق، روز به روز در کشورهای غربی پر طرفدار می‌شود. هزینه حاصل از این مزایده‌ها صرف امور خیریه و مراکز نیازمند می‌شود.

مارسیا مایر

خانم "ماریسا مایر" مدیر عامل شرکت معروف " یاهو"  پیشنهاد مزایده  "صرف ناهار"، موسسه خیریه "چیریتی باز"   Charity Buzz  را به نفع یک مدرسه در دفتر مرکزی یاهو پذیرفت.

ماریسا قبل از مدیرعاملی شرکت یاهو به مدت 13 سال در شرکت گوگل نقش مهمی را ایفا کرده است. او در گوگل موقعیت‌های متعددی از جمله مهندسی سیستم، طراح، مدیر محصول، و مدیر اجرایی را تجربه کرده است.

او نقشی اساسی در موفقیت بخش موتور جستجوی گوگل داشته که بیش از یک دهه طول کشیده است. از زمانی که او به شرکت یاهو پیوسته است، تغییرات بسیار کارا و سودمند در این شرکت رخ داده است.

او با تمرکز بر روی محصولات الهام بخش و لذت بخش یاهو چون؛ سایت، چت یاهو، ایمیل یاهو، صفحه اصلی و خبری یاهو، موتور جستجوی یاهو، آب و هوای یاهو و.. این شرکت را از سیر نزولی و افت کاربری نجات داده است. با رهبری او شرکت یاهو جان تازه‌ای گرفته است.

 

more  آشنایی با 10 ابزار مهم گوگل / چرخه کار گوگل

 

ماریسا سوابق مدیریتی بسیار موفقی نیز در هیئت مدیره شرکت‌های غیر انتفاعی مختلف از جمله موزه هنر مدرن، گروه باله سان فرانسیسکو و نیویورک داشته است.

مایر در یک بیانیه کتبی گفت: حراج زمان ناهار و میزبانی ناهار در رستوران دفتر مرکزی یاهو، مرا هیجان زده کرده است. سال‌ها کار و تلاشم برای ایجاد محیط‌های آموزشی دقیق و سرگرمی‌های ابتکاری اینترنتی منحصر به فرد و... همه برای نوجوانان و جوانان و از دنیای آنان الهام گرفته‌ شده است. به همین خاطر" مزایده صرف ناهار" برای کمک به آنان را یک ماموریت بسیار خطیر می‌دانم.

 

مارسیا مایر

 

مزایده صرف ناهار با اشخاص معروف چون؛ روسای ‌جمهور، هنرپیشه‌ها، مدیر‌عاملان شرکت‌های معروف، اشخاص موفق و... سوژه و ایده جالب موسسه خیریه "چیریتی باز" برای جمع‌آوری کمک به مراکز نیازمند، چون مدارس، بنیاد‌های خیریه و... چند سالی است که باب شده است.

more مدیرعامل یاهو برکنار شد

 برای انجام این مزایده‌ها شرکت پیشنهاد خود را به فرد منتخب ارائه می‌دهد و در صورت موافقت، مزایده برای عموم از طریق اینترنت اعلام می‌شود. در این مزایدها اعضای رسانه حق شرکت ندارند. همچنین، خود اشخاص نیز برای انجام یک کار نیک برای این مزایده دوطلب می‌شوند.

برای مزایده صرف ناهار با مدیر عامل یاهو تا 27 ژوئن 2013 زمان قرار داده‌اند و امیدوارهستند هر چه به تاریخ مذبور نزدیک‌تر شوند، مبالغ بالاتری پیشنهاد شود.

مبلغ نهایی بدست آمده از این مزایده ،حدود 80 درصد به مدرسه Aspire East Palo Alto Charter در کالیفرنیا اهدا می‌شود و 20 درصد آن نیز به حساب موسسه "چیرتی باز" ریخته می شود.

تا کنون 22 نفر در این رقابت جالب شرکت کرده‌ و آخرین رقم پیشنهادی مبلغ 99500 دلار است. صاحبان مزایده امیدوار هستند این مبلغ به سقف 610,000 دلار برسد. برنده این مزایده می‌تواند به مدت یک ساعت با مدیر عامل یاهو در دفتر مرکزی یاهو واقع در شهر سانی‌ویل در ایالت کالیفرنیا ناهار صرف کرده و با او عکس بگیرد.

پیشنهاد قبلی این موسسه خیریه برای نوشیدن قهوه با استیو جابز، بنیانگذار اپل بود.

https://www.charitybuzz.com

کد خبر 219380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز