مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

چهارمین روز از هفته سلامت که با نام «سلامت، آموزش همگانی و خود‌مراقبتی»‌ نامگذاری شده، ۴ اردیبهشت با پیاده‌روی بسیاری از شهروندان و همراهی وزرای بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و شهردار تهران در بوستان جوانمردان همراه بود.

پیاده‌روی  در بوستان جوانمردان در چهارمین روز از هفته سلامت

صبح يك روز زيباي بهاري و هوايي نشاط‌انگيز در بوستاني زيبا مقدمات پياده‌روي صدها نفر از شهروندان تهراني در بوستان‌هاي مختلف شهر ازجمله جوانمردان و بوستان جنگلي ياس بود. البته مراسم پياده‌روي 4 ارديبهشت صبح در بوستان جوانمردان مهمانان ويژه‌اي نيز داشت. محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در مراسم پياده‌روي ديروز صبح ميزبان سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت و درمان و محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان و همراهان‌شان بود.

مراسم پياده‌روي در بوستان جوانمردان كه از بخش جنوبي بوستان آغاز شد، در طول مسير مياني به سمت سالن آمفي‌تئاتر بوستان جوانمردان ادامه پيدا كرد. اين در حالي است كه شهروندان از محله‌هاي مختلف منطقه‌5 و حتي ديگر مناطق شهري تهران در اين مراسم حضور يافته بودند. همچنين حضور 2نفر از وزراي دولت به همراه شهردار و تعدادي ديگر از مسئولان در ميان مردم از بخش‌هاي جذاب مراسم پياده‌روي بود كه با استقبال شهروندان مواجه شد.

  • تأكيد بر توسعه ورزش در شهر

شهردار تهران پس از پايان پياده‌روي همراه با شهروندان و وزراي كابينه دولت يازدهم در سالن آمفي تئاتر بوستان جوانمردان براي دقايقي با شهروندان به گفت‌وگو پرداخت. محمدباقر قاليباف در سخنان خود گفت: در اين 10 سالي كه در شهرداري تهران توفيق خدمت داشتيم، توسعه ورزش را به‌عنوان يك موضوع مهم در دستور كار خود قرار داده‌ايم. وي با ابراز خوشحالي از حضور بين شهروندان براي تمام شهروندان تهراني آرزوي سلامتي توأم با نشاط، شادابي و عاقبت‌به‌خيري كرد و اظهار داشت: در اين دوره نسبتا طولاني اين فرصت فراهم شد تا بتوانيم در شرايط سخت اقتصادي در حوزه توسعه ورزش و فرهنگ كمبودها را در شهر برطرف كنيم. خوشبختانه توانستيم اين كمبودها را با ايجاد فضاهاي قابل دسترس به‌طور رايگان يا با كمترين هزينه ايجاد كنيم و در اختيار شهروندان تهراني قرار بدهيم. قاليباف خاطرنشان كرد: امروز شهروندان ما مي‌توانند با فاصله اندكي از محل زندگي خود به فضاهاي تفريحي و فرهنگي دسترسي پيدا كنند.

شهردار پايتخت با بيان اينكه سلامت بانوان شهر تهران كه نقش اساسي در سلامت خانواده‌هاي خود دارند در دستور كار جدي مديريت شهري تهران بوده است، ادامه داد: در 4سال گذشته در محل فعلي پارك جوانمردان روددره بود كه به‌دليل مشكلاتي كه وجود داشت هيچ‌كس نمي‌توانست قدم بزند اما بحمدالله امروز اين پارك به محلي براي تفريح و ورزش شهروندان تبديل شده است. قاليباف پس از مراسم نيز در جمع خبرنگاران از اقدامات صورت‌گرفته براي توسعه ورزش در شهر گفت. وي اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 2هزار نقطه در پايتخت درحال خدمت‌رساني در حوزه ورزش به شهروندان است.

شهردار تهران با اشاره به اينكه هم‌اكنون فرصت‌هاي ورزشي براي شهروندان در تمامي مناطق 22گانه تهران فراهم شده است، تصريح كرد: در حال حاضر دستگاه‌هاي مختلف ورزشي به‌صورت كاملا رايگان در اختيار شهروندان قرار دارد به‌طوري كه اكثر پارك‌هاي پايتخت به اين دستگاه‌هاي ورزشي مجهز شده‌اند و ويژه‌برنامه‌ها در حوزه توسعه ورزش همگاني در طول سال در آنها برگزار مي‌شود. قاليباف درباره ساعات اختصاصي ورزش نيز گفت: 3جلسه 2ساعته در هفته را به ورزش اختصاص مي‌دهم. امروز نيز در جمع شهروندان عزيز تهراني يك ساعت كامل پياده‌روي كردم.

  • تقدير براي توجه به ورزش همگاني

وزير ورزش و جوانان نيز ازجمله حاضران در مراسم پياده‌روي بوستان جوانمردان بود. محمود گودرزي درباره اين مراسم و توسعه سرانه‌هاي ورزشي در پايتخت گفت: از زحمات شهردار تهران براي توسعه ورزش همگاني در چندسال اخير تشكر مي‌كنم و همچنين از زحمات وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به‌خاطر توسعه فرهنگ سلامت در كشور سپاسگزارم. وي با بيان اينكه عادت تغذيه در ميان هموطنان بايد تغيير كند، افزود: فقر حركتي در خانوارها نيز بايد از بين برود. وي تصريح كرد: خوشبختانه در دولت يازدهم توجه به ورزش همگاني سرلوحه برنامه‌ها قرارگرفته است. گودرزي با تأكيد بر اينكه يكي از عناصر و پيش‌نيازها در افزايش سلامت كشور، توسعه فرهنگ ورزش همگاني است، خاطرنشان كرد: اصحاب رسانه و ورزشكاران ما بايد درجهت تقويت و توسعه اين فرهنگ تلاش كنند.

وزير ورزش و جوانان تأكيد كرد: شهرداري تهران گام‌هاي بزرگ و تأثيرگذاري با توسعه پارك‌ها و فضاي سبز پايتخت براي ورزش همگاني برداشته است و اين جاي قدرداني‌دارد.

  • سپاس براي تفرجگاه‌هاي متنوع

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كه پيش از اين در برنامه‌هاي مختلف سلامت‌محور شهرداري تهران حضور داشته است، صبح ديروز در مراسم پياده‌روي بوستان جوانمردان حاضر بود. سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي در اين مراسم گفت: از اقدامات شهرداري تهران براي فراهم‌كردن فضاهاي تفريحي و ورزشي متنوع در شهر سپاسگزارم و اميدوارم اينگونه فضاها بيش‌از پيش توسعه يابد.

وي با بيان اين مطلب اظهار كرد: از شهروندان تهراني نيز سپاسگزارم كه به فكر سلامتي خود و خانواده‌هايشان هستند و با حضور در فضاهاي فراهم شده توسط مديريت شهري، با پياده‌روي يا ورزش‌هاي همگاني اجازه نمي‌دهند زندگي ماشيني سلامت‌شان را به مخاطره بيندازد. وي با بيان اينكه اميدواريم دولت بتواند امكانات بيشتر و بهتري را در حوزه بهداشت و درمان براي هموطنان فراهم كند، تصريح كرد: بايد تمامي دستگاه‌هاي مسئول در كشور بتوانند سلامت هموطنان به‌خصوص سلامت روح و روان آنان را تأمين كنند.

کد خبر 293146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha