معاون سازمان بازرسی کل کشور به همراه هیأت همراه از بوستان جنگلی یاس بازدید به عمل آوردند.

پارک یاس

حجت‌الاسلام و المسلمين موسي‌پور در جريان اين بازديد ضمن تشكر از اقدام شهرداري تهران و انجام اين كار ارزنده در مدتي كوتاه، توسط دست‌اندركاران اين مجموعه بزرگ گفت: بخشي از فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع دست اندركاران محيط‌زيست مرتبط با شهرداري تهران بود كه بايد مورد توجه ويژه شهرداري تهران قرار گيرد.

وي با تقدير از عملكرد مجموعه شهرداري تهران، ‌ از اقدام بموقع و جهادي در اين حوزه نيز قدرداني كرد. وي افزود: كاركرد ويژه‌اي در سازمان بازرسي براي نظارت عملكرد دستگاه‌ها و تحقق منويات مقام معظم رهبري در حوزه محيط‌زيست تشكيل شده است. شهرداري نيز بايد براي اجراي منويات مقام معظم رهبري به‌صورت ويژه موضوعات را مشخص و برنامه عملياتي خود را در اين زمينه اعلام كند. ان‌شاءالله با همكاري كار نظارت و بازرسي از اين موضوعات را آغاز خواهيم كرد.

وي با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبري درخصوص ساخت‌وساز در بالاي ارتفاعات گفت: باتوجه به ارزش افزوده‌اي كه اين ساخت‌و‌ساز‌ها به‌دنبال دارد افراد سودجو و فرصت طلب و قانون گريز در پي سوءاستفاده هستند كه بايد با عوامل و متخلفين برخورد جدي صورت پذيرد ضمن اينكه تغيير كاربري‌ها نيز يكي از موضوعاتي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين موسي‌پور در ادامه تأكيد كرد: شهرداري تهران براي تحقق منويات مقام معظم رهبري بايد فضاهاي مناسب در مناطق ۲۲ گانه شهرداري را شناسايي و به فضاي سبز تبديل كند تا مورد استفاده عموم قرار گيرد. موسي‌پور افزود: سيستم آبياري مناسب براي آبياري بايد پيش‌بيني شود و در حفظ و نگهداري فضاي سبز نيز عنايت ويژه‌اي شود. وي همچنين به ايجاد و برقراري تعامل و ارتباط سازمان بازرسي با شهرداري تهران اشاره داشت و گفت: هدف كمك به مجموعه شهرداري در انجام قانوني وظايف است.

بوستان ياس طي اقدامي جهادي در مدت ۲۲ روز آماده بهره‌برداري شهروندان در روز طبيعت شد. اين در حالي است كه اكنون 2124بوستان در شهر تهران احداث شده به نوعي كه طي اين سال‌ها بوستان‌هاي تهران دوبرابر شده، ضمن اينكه سرانه فضاي سبز تهران 8.5 متر تا ۹ متر بوده اما اكنون نزديك به 15.5متر شده است.

کد خبر 292362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha