چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژنرالی آمریکایی معتقد است عواقب چاقی برای آمریکایی‌ها فراتر از ابتلا به دیابت، حملات قلبی و مشکلات مفصلی خواهد‌بود، آمریکا به زودی به حدی چاق خواهد شد که توانایی مبارزه برای حفظ امنیتش را از دست خواهد‌ داد.

چاقی

براساس گزارش CNN، ژنرال الن بتچل كه مسئوليت استخدام نيروهاي ارتش آمريكا را به عهده دارد مي‌گويد تا پنج سال آينده بسياري از جوانان آمريكايي به اندازه‌اي اضافه وزن خواهند يافت كه قابليت پشت سر گذاشتن آزمون‌هاي ارتش و استخدام در آن را از دست خواهند‌داد. به گفته وي چاقي درحال تبديل شدن به يك معضل امنيت ملي است.

به گفته وي از ميان 195 هزار زن و مرد جواني كه براي استخدام در ارتش آمريكا ثبت‌نام كرده‌اند، تنها 72 هزار نفر از شرايط كافي براي استخدام برخوردار بوده‌اند. برخي از اين افراد به دليل سوابق قضايي يا كم‌سوادي يا خالكوبي‌هاي بيش از اندازه رد شده‌اند، اما 10 درصد از آنها به دليل اضافه‌وزن شايسته خدمت در ارتش شناخته نشده‌اند،‌آماري كه به گفته وي تا سال 2020 به 50 درصد خواهد‌رسيد؛ يعني از هر 10 نفر دو نفر توانايي استخدام در ارتش را نخواهند‌داشت.

اين مشكل به اندازه‌اي براي ارتش نگران‌كننده شده‌است كه مربيان بدن‌سازي را براي كمك به داوطلبان براي كاهش وزن و تناسب اندام در اختيار گرفته‌است تا به اين شكل بتواند به تعداد نيروهاي واجد‌الشرايط خود بيافزايد، در اين صورت اگر داوطلبان در زماني تعيين شده به وزن مورد نظر برسند، به كمپ‌هاي آموزشي فرستاده خواهند شد و در غير اين صورت ارتش آنها را نخواهد پذيرفت.

کد خبر 292973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha