مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس دانشگاه صنعتی شریف از تکمیل و تحویل دومین ماهواره این دانشگاه به سازمان فضایی کشور خبر داد و گفت: هر دو ماهواره شریف ست ۱ و ۲ بر مبنای قراردادی که دانشگاه با سازمان فضایی داشته است، تحویل داده شد.

به گزارش ايرنا، دکتر محمود فتوحی با اعلام اين خبر، از زمان پرتاب ماهواره‌های شریف ست 1 و 2 اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: زمان پرتاب این ماهواره‌ها قرار است از طریق معاون اول ریاست جمهوری و دیگر مقامات مربوطه پیگیری شود.

رئيس دانشگاه صنعتي شريف به قول مسئولان سازمان فضایی ايران مبنی بر پرتاب ماهواره شریف ست در آینده نزدیک اشاره کرد و ارائه جزییات بیشتر درباره این ماهواره بومی را به مجری طرح ارجاع داد.

وی درباره وضعیت برج فناوری دانشگاه صنعتی شریف و برنامه‌های این دانشگاه در سال 94 در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: بر اساس صحبتی که یک هفته بعد از تعطیلات نوروز با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس صندوق شکوفایی و نوآوری داشتیم در زمینه ارائه تسهیلات و تلاش برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتي شریف به تصمیم مشترک رسیدیم.

فتوحی ادامه داد:حتی‌الامکان سعی کنیم ساختمان‌های اطراف دانشگاه را از طریق وام‌هایی که صندوق شکوفایی و نوآوری می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد خریداری کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در این فضای جدید مستقر شوند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: امور مربوط به راه‌اندازی برج فناوری دانشگاه صنعتي شریف نیز با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دست انجام است و مباحث مربوط به گرفتن مجوز از شهرداری تهران به پایان رسیده و این برج نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

کد خبر 292655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha