همشهری آنلاین: معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از راه‌اندازی آژانس تحقیقاتی شریف برای بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های دیگر خبر داد.

research

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه صنعتي شريف، دکتر بیژن وثوقی وحدت افزود: فارغ‌التحصيلان، در این آژانس تحت سرپرستی اساتید معتبر مشغول مي‌شوند و این مرکز با جذب دانشجویان، انگیزه تحقیقاتی را براي حل مسائل صنعتی و کلان کشور ايجاد مي‌كند.

وي افزود: برنامه راه‌اندازي آژانس شريف، نيازمند چند رکن اساسی اعم از پتانسیل دانشجویی و سرمايه‌گذاري است که از طرفي بهترین دانشجويان را داریم و براي سرمایه‌گذاری نيز صحبت‌های خوبی با بانک مرکزی انجام داده‌ و قول همکاری گرفته‌ایم؛ همچنین شرکت‌هایی هستند که کارهای زیادی در زمینه صنعتی انجام داده‌اند و برای تبدیل فرآورده‌ها به محصولات صنعتی کمک خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتي شريف همچنين با اشاره به موضوع فرار مغزها گفت: با راه‌اندازی چنین مرکزی، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و یا حتی در سال‌های آخر تحصیل در آن مشغول می‌شوند و نه تنها مسئله فرار مغزها تا حد زیادی کاهش می‌یابد، بلكه وجود چنین مرکزی می‌تواند افرادی را از خارج کشور نیز جذب کند.

وی افزود: اگر این حرکت‌های دانشگاهی صورت گیرد، دانشگاه جایگاه و شأن خود را بیش از پیش پیدا خواهد کرد. تا وقتی که توقع داشته باشیم دولت به واسطه اینکه نخبه‌پروری می‌کنیم باید به ما بودجه بدهد، بدون اینکه برنامه‌ای برای آینده آنها داشته باشم مشکلات حل نخواهد شد بلکه باید حساب کنیم چگونه می‌توانیم از وجود نخبگان استفاده کنیم.

کد خبر 282816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha