شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه صنعتی شریف از اجرای طرح آموزش متن باز در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، رضا روستا آزاد با اعلام این خبر گفت: دانشگاه صنعتی شریف از چند سال گذشته برای اجرای طرح متن باز به صورت آزمایشی انتخاب شد.

وی افزود: در این شیوه از فضای سایبری و رایانه برای ارائه محتوای آموزشی استفاده می‌شود و استادان می‌توانند محتوای آموزشی را بر شبکه نت قرار دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از گستردگی حیطه توزیع، تسهیل در امر بروز رسانی، تصحیح و غنی‌سازی مداوم مطالب به عنوان مزایای آموزش متن باز نام برد.

وی ادامه داد: در این روش فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف که در محیط‌های کاری مشغول شده‌اند نیز می‌توانند نظرات خود مبنی بر اینکه آموزش‌هایی که به آن‌ها داده شده چه مقدار مفید بوده یا چه مشکلاتی داشته است را بر روی شبکه آموزشی و فضای سایبری منعکس کنند.

روستا آزاد پیش از این یادآور شده بود که نظام آموزش متن باز باید از سوی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به صورت یکپارچه اجرا شود تا دانشگاه‌ها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نیز بر آن نظارت داشته باشد.

کد خبر 261796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha