عباس ثابتی‌راد: توسعه فعالیت‌کارخانه‌های زباله‌سوز، افزایش فضای سبز و افزایش حقوق کارکنان حوزه پسماند ازجمله اولویت‌های معاونت خدمات شهری در سال ۹۴ است.

فضای سبز

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به بودجه سال94 خدمات شهري گفت: نسبت به سال گذشته بودجه امسال افزايش داشته است و اين كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيم برنامه‌هايي كه براي خدمات مطلوب‌تر به شهروندان داريم، اجرايي كنيم.مجتبي عبداللهي درخصوص بودجه پيش‌بيني‌شده معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در سال94 افزود: در ارتباط با بودجه با تلاش و پيگيري‌هاي صورت گرفته و تعامل حوزه خدمات شهري با كميسيون سلامت و محيط‌زيست كليات بودجه نهايي، تصويب و به تمامي مناطق 22گانه ابلاغ مي‌شود.

وي درخصوص شاخصه‌هاي بودجه سال آينده كه در آن اعتباري براي كارخانه‌هاي زباله‌سوز درنظر گرفته شده است، ادامه داد: تخصيص بودجه مناسب به حوزه زباله‌سوزها از اتفاق‌هاي خوب بودجه سال 94است. اميدواريم با تلاش‌هاي صورت گرفته بتوانيم در ارتباط با زباله سوز و اقدامات در اين زمينه و عقد قراردادهاي لازم به موقع اقدام كنيم. عبداللهي با تأكيد بر اينكه با اين ميزان بودجه شاهد تحولي در زباله‌سوزهاي شهر تهران خواهيم بود، اضافه كرد: اقداماتي كه بايد در حوزه پسماند صورت پذيرد خصوصا درخصوص تفكيك پسماند خشك و تر از اولويت‌هاي ماست.

  • افزايش حقوق كارگران شهرداري

در طول سال‌هاي گذشته شهرداري در پرداخت حقوق رفتگران جلوتر از وزارت كار گام برداشته و با افزايش حقوق كارگران به‌ويژه كارگران حوزه پسماند و رفت و روب خيابان‌هاي پايتخت باعث افزايش كيفيت خدمات‌رساني در اين بخش شده است.معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه كارگران خدمات شهري در شهرداري تهران بالاترين درصد حقوق را دريافت مي‌كنند، گفت: شهرداري در تمام سال‌هاي اخير از رفتگران زحمتكش حمايت كرده است. همچنين تلاش شده است در پرداخت حقوق و مزايا جلوتر از مصوبات وزارت كار حركت كرده به‌طوري كه رفتگران پايتخت علاوه بر عيدي كه معادل يك‌ماه حقوق كاري است، يك‌ماه نيز پاداش دريافت مي‌كنند.

در حال حاضر حقوق كارگران رفتگر براي يك‌ماه كاري، حدود ۹۶۰ هزار تومان است كه با درنظر گرفتن ماليات و بيمه و برخي مزاياي شغلي، پرداختي شهرداري به هر كدام از كارگران به بيش از يك ميليون و 200 هزار تومان مي‌رسد.به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، با وجود اينكه رفتگران زيرمجموعه پيمانكاران هستند، اما شهرداري علاوه بر حقوق معين، اين امكان را براي اين قشر زحمتكش درنظر گرفته كه اگر بيش از ساعت مقرر كار كنند، حقوق دريافتي‌شان نيز افزايش يابد.

عبداللهي با يادآوري اينكه شهرداري همواره بالاتر از مصوبات وزارت كار حقوق كارگران زحمتكش جمع‌آوري پسماند را پرداخت كرده است، متذكر اين مهم شد كه در بودجه‌هاي مقرر سال جديد همچون سنوات گذشته پيش‌بيني‌شده كه در مناسبت‌هاي خاص همچون‌ماه مبارك رمضان، سبد ارزاق به خانواده‌هاي نيروهاي خدماتي نيز اهدا شود.

به گفته وي در سال‌جاري در بخش رفت و روب شهر تهران افزايش اعتبار داشته‌ايم و 70درصد بخش پسماند و رفت و روب به حقوق كاركنان مربوط است كه امسال نيز حقوق اين افراد افزايش يافته است و اين نتيجه فعاليت خوب در كميسيون خدمات شهري شوراست كه اين بودجه پيشنهادي را تأييد و ابلاغ كرده‌اند. بدين‌ترتيب اميدواريم شاهد بهبود وضعيت معيشت كارگران خدمات شهري و فضاي سبز باشيم.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه در اولويت بعدي، بودجه افزايش فضاي سبز شهر تهران خواهد بود، گفت: در بخش افزايش سرانه فضاي سبز ،خريد و تملك باغات در شهر درنظر گرفته خواهد شد كه اعتباري در اين خصوص به معاونت خدمات شهري ابلاغ شده است. اين در حالي است كه افزايش بوستان‌ها و تفرجگاه‌هاي شهر تهران براي شهروندان در دستور كار است. البته درخصوص تملك باغات كن هم برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

وي با تأكيد بر افزايش اعتبارات در سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني و سازمان ميادين ميوه و تره‌بار اذعان كرد: در حوزه آتش‌نشاني افزايش تعداد ماشين‌آلات سبك و سنگين و مناسب با معابر كم عرض در سطح شهر تهران مدنظر است. افزايش تعداد ميادين ميوه و تره بار در پايتخت و خدمات دهي بهتر در كمترين مسافت ممكن براي شهروندان در محلات و مناطق شهر تهران هم اولويت‌كاري ما در حوزه سازمان ميادين است.

کد خبر 292365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha