یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساختن مکان‌های عمومی مختلف به صورت فشرده بر روی زمین بسیار دشوار است، اما روشی غیر معمول برای پیشگیری از ازدحام روی زمین، ساخت مکان‌های زیرزمینی است. پارک Lowline مکانی در نیویورک است که با استفاده از واگن‌های بازسازی شده قدیمی و با نور خورشید از طریق فیبرهای نوری طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این پروژه در سال 2011 به عنوان پروژه زیرزمینی Delancey معرفی شد و از آن زمان تا کنون حدود 155 هزار دلار برای فناوری خورشیدی این پارک هزینه شده است. البته نام آن نیز به High line تغییر یافته است.

این پارک در محدوده پل پایانه قطار سابق ویلیامزبرگ در شرق منهتن قرار دارد. این مکان یکی از بزرگ‌ترین مناطق سرسبز نیویورک محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پله به این مکان دسترسی پیدا کنند.

هدف از این پروژه فقط ایجاد فضای عمومی نبوده بلکه فناوری برای تغییر شکل شهرها را ارائه می‌کند. علاوه بر مکانی برای استراحت، فعالیت و رویدادهای فرهنگی دیگر مشابه بقیه پارک‌ها نیز در این مکان انجام می‌شود. در Lowline برخلاف محدودیت‌های زیرزمینی، انواع درختان و گیاهان وجود دارند.

نور لازم برای گیاهان و روشنایی توسط گیرنده‌های صیقلی از نور خورشید در بالای زمین جمع‌آوری و ذخیره می‌شود.

این نور به طور مستقیم از طریق فیبرهای نوری به صفحات منعکس‌کننده سقف در زیرزمین منتقل و در فضا تقسیم می‌شود. انتقال این امواج نوری برای عمل فتوسنتز برای رشد گیاهان و درختان بسیار ضروری است.

اتمام و افتتاحیه این پروژه سال 2017 خواهد بود.

کد خبر 279613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha