همشهری‌آنلاین: موزه‌ملی قرآن کریم این روزها میزبان دومین جشنواره پیام پیامبر(ص) است.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره پیام پیامبر (ص) دومین جشنواره پیام پیامبر همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) با حضور جمعی از فعالان قرآنی کشور کار خود را آغاز کرد.
این جشنواره در دومین دوره خود که از بیست و هفتم ماه رجب تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت،[نخستین جشنواره‌ پیام پیامبر (ص)] آثار قرآنی هنرمندان کشورمان را در بخش های هنری، خوشنویسی ، پژوهشی و قرآن های نفیس به نمایش گذاشته است. در این جشنواره برای اولین بار شاهد نمایش آثار چاپی صحیفه سجادیه به زبان‌های مختلف دنیا هستیم.
به گزارش ستاد خبری جشنواره ، در بخش نشست‌های تخصصی این جشنواره همایش نیایش ضرورت زندگی در روزهای 27 و 28 مرداد ماه برگزار می‌شود.

همچنین نشست‌های "نیایش ومولانا" و "نیایش در فرهنگ عامه" 28 مرداد ماه برگزار می شود .
بر اساس این گزارش به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه مراسم ویژه‌ای در موزه ملی قرآن کریم برگزار می‌شود که در این رابطه می‌توان به برگزاری نشست "ادبیات دینی کودکان و نوجوانان" با حضور نویسندگان کتابهای کودکان و نوجوانان همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع)  و نشست "نیایش در قرآن و صحیفه سجادیه " با حضور دین پژوهان  اشاره کرد.
کلیه آثار قرآنی که در رشته‌های تجسمی، خوشنویسی، تذهیب، خط و صنایع دستی برای غنی کردن گنجینه موزه ملی قرآن در طول یک سال گذشته گردآوری شده است نیز در این جشنواره رونمایی شود.
در بخش دیگری از دومین جشنواره پیام پیامبر (ص) نمایشگاهی از فعالیت‌های قرآنی و هنری کودکان و نوجوانان در موزه ملی قرآن کریم برپا است .
همزمان با نیمه رمضان نیز از برترین شرکت کنندگان این جشنواره در بخش‌های مختلف تقدیر خواهد شد.
علاقه مندان برای بازدید از این جشنواره می توانند همه روزه از ساعت 10 صبح الی 16 به موزه ملی قرآن کریم واقع در خیابان امام خمینی (ره)، تقاطع خیابان ولیعصر(عج) مراجعه نمایند.

کد خبر 29111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز